Yazar "Ekici, Nezahat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ambalaja ilişkin tutum ve davranışlar: Karaman ili araştırması(2009) Alagöz, Selda Başaran; Ekici, NezahatHızla değişen yaşam tarzları, değişen sosyo-ekonomik koşullar, gelir artışı, kadınların iş hayatında varlığının artması, büyük zincir mağazaların yayılması, tüketicilerin bilinçlenmesi gibi faktörlerin yanında tüketicilerin satın alma kararını çoğunlukla satış noktalarında vermesi ambalajlı ürünlere olan talebi ve ambalajın önemini arttırmaktadır. Günümüz tüketici profili incelendiğinde, ürünleri sadece fonksiyonel özellikleri için değil, aynı zamanda sembolik anlamları için de satın aldıkları görülmektedir. Örneğin; orijinal parfüm şişeleri, yağ kapları vb. şık ve dekoratif ambalajlar tercih sebebi olabilmektedir. Birbirine çok benzeyen ürünlerin pazarlanmasında, doğru konumlandırma büyük önem arz etmektedir. Bu noktada ambalaja büyük rol düşmektedir. Çünkü ambalaj, satış elemanı rolünü görerek, tüketiciyle iletişim kuran ve üreticinin iletmek istediği mesajı ileten araçlardan bir tanesidir. Dolayısıyla önceden yalnız taşıma ve depolama amaçlı kullanılan ambalaj, günümüzde ürünün reklamını yapmaktadır. Bu çalışmada ürünlerin pazarlanmasında oldukça önemli olan ambalaj ve pazarlama faaliyetlerine nasıl etki ettiği ele alınmaktadır. Bu amaçla, ilk olarak ambalaj kavramı açıklandıktan sonra, bu kavramın pazarlama faaliyetleri üzerine etkisi ortaya konulmuştur. Son olarak da Karaman ilinde bir uygulama ile demografik özelliklere göre ambalaja ilişkin tutum ve davranışlar üzerine etkisi istatistiksel analizler yardımıyla ölçülmeye çalışılmış ve konu ile ilgili öneriler sunulmuştur.Öğe Brand communities in the axis of socializing customers: sample of Volkswagen beetle owners, Turkey(2011) Alagöz, Selda Başaran; Ekici, Nezahat; İşlek, Mahmut SamiMarkaların müşterileri ile iletişim kurduğu geleneksel kanallar dışında, karşılıklı etkileşimin daha fazla olduğu, markanın müşteriler arası iletişimini ve birbirlerine daha yakın olmalarını sağlayan, onlara bir ürün ve hizmetin yanı sıra bir değer olarak “yaşam biçimi” sunan platformlar önem kazanmaya başlamıştır. Bu durumun en önemli sonuçlarından birisi marka topluluklarıdır. Marka toplulukları bir çeşit sosyal gruptur. Bu topluluklar giderek daha da sosyalleşen müşterilerin kendilerini ifade etme aracı olarak gördükleri, marka ve diğer müşterilerle çoklu bir ilişki ağı sunan marka iletişim kanalıdır. Bu çalışma, marka ve markanın hayranları arasındaki ilişkileri yapılandırma temeline dayalı marka topluluklarından birisi olan Volkswagen Beetle Türkiye organizasyonunu incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmada literatür taramasına ve topluluk üyelerine uygulanan anket çalışmasının sonuçlarına yer verilmiştir. Bu amaçla, ilk olarak marka topluluğu kavramı ele alınmış olup, Volkswagen Beetle markasının pazarlama iletişimine getirdikleri; topluluk kimliği, topluluk tatmini, etkililik, ağızdan ağıza iletişim, marka imajı, etkileşim derecesi ve topluluk sadakati gibi alt yüzeylerden oluşan bir anket çalışması ile değerlendirilmiştir.Öğe Covid-19 pandemisine yönelik hazırlanan kamu spotları ve sosyal medya kullanımının sosyal etki üzerindeki etkisinde kaynak güvenilirliğinin aracılık rolü(2021) Ekici, Nezahat; Doğan, SemraBu çalışmada COVID-19 pandemisi sürecinde Sağlık Bakanlığı tarafından kamuoyunu bilgilendirme ve farkındalık yaratmak amacıyla hazırlanan kamu spotları ve ‘Evde Kal’ görsellerindeki kaynak kişinin/kişilerin hedef kitlede yarattığı sosyal etki ve hedef kitlenin söz konusu kaynak kişiyle/kişilerle olan sosyal medya etkileşimi arasındaki ilişkide kaynak güvenirliğinin aracılık rolünün irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda kolayda örnekleme yoluyla ulaşılan 275 katılımcıdan, içeriğinde gerçek ünlü kişilerin (Fazıl Say ve Fahriye-Burak Özçivit çifti) ve dizi karakterlerinin yer aldığı (Hekimoğlu ve Dr. Ali Vefa) dört farklı anket formu aracılığıyla veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kaynağa ilişkin sosyal medya içeriğinin kullanımı kaynağın bireydeki sosyal etkisini arttırmaktadır. Kaynak konumundaki kişi/karakter ile ilgili sosyal medya içeriğinin kullanımı, ilgili kişi/karakterin algılanan güvenilirliğini de olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca kaynağın güvenilir olduğu ölçüde sosyal etkisinin arttığı da görülmüştür. Sonuç olarak COVID-19 pandemisine yönelik hazırlanan kamu spotları ve ‘Evde Kal’ görsellerindeki kaynak kişinin/kişilerin hedef kitlede yarattığı sosyal etki ve hedef kitlenin söz konusu kaynak kişiyle/kişilerle olan sosyal medya etkileşimi arasındaki ilişkide kaynak güvenirliği kısmi aracılık rolüne sahiptir. Elde edilen sonuçların COVID-19 pandemisi sürecinde iletişim kampanyaları tasarlayan kamu kurum ve kuruluşlara öngörü sağlaması beklenmektedir.Öğe Covid-19 pandemisine yönelik hazırlanan kamu spotları ve sosyal medya kullanımının sosyal etki üzerindeki etkisinde kaynak güvenilirliğinin aracılık rolü(Anadolu Üniversitesi, 2021) Ekici, Nezahat; Doğan, SemraBu çalışmada COVID-19 pandemisi sürecinde Sağlık Bakanlığı tarafından kamuoyunu bilgilendirme ve farkındalık yaratmak amacıyla hazırlanan kamu spotları ve ‘Evde Kal’ görsellerindeki kaynak kişinin/kişilerin hedef kitlede yarattığı sosyal etki ve hedef kitlenin söz konusu kaynak kişiyle/kişilerle olan sosyal medya etkileşimi arasındaki ilişkide kaynak güvenirliğinin aracılık rolünün irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda kolayda örnekleme yoluyla ulaşılan 275 katılımcıdan, içeriğinde gerçek ünlü kişilerin (Fazıl Say ve Fahriye-Burak Özçivit çifti) ve dizi karakterlerinin yer aldığı (Hekimoğlu ve Dr. Ali Vefa) dört farklı anket formu aracılığıyla veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kaynağa ilişkin sosyal medya içeriğinin kullanımı kaynağın bireydeki sosyal etkisini arttırmaktadır. Kaynak konumundaki kişi/karakter ile ilgili sosyal medya içeriğinin kullanımı, ilgili kişi/karakterin algılanan güvenilirliğini de olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca kaynağın güvenilir olduğu ölçüde sosyal etkisinin arttığı da görülmüştür. Sonuç olarak COVID-19 pandemisine yönelik hazırlanan kamu spotları ve ‘Evde Kal’ görsellerindeki kaynak kişinin/kişilerin hedef kitlede yarattığı sosyal etki ve hedef kitlenin söz konusu kaynak kişiyle/kişilerle olan sosyal medya etkileşimi arasındaki ilişkide kaynak güvenirliği kısmi aracılık rolüne sahiptir. Elde edilen sonuçların COVID-19 pandemisi sürecinde iletişim kampanyaları tasarlayan kamu kurum ve kuruluşlara öngörü sağlaması beklenmektedir.Öğe Deneyimsel pazarlama ve seyahat deneyimi : Türk Havayolları örneği(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2012) Ekici, Nezahat[Özet Yok]Öğe Depozitolu ürün satın alma niyeti ve davranışının incelenmesi: Planlı davranış teorisi bağlamında bir araştırma(Beta Dergi, 2022) Ağar, Demet Arslan; Ekici, NezahatThis study aims to reveal consumers’ purchase intentions and behav- iors towards the returnable product as a sustainable packaging. The sample (N:926) is consisted of individuals who are 18 years and over. A convenience sampling method was used. A quantitative research method has been adopted and structural equation modeling has been used in testing the hypotheses. The data were analyzed by using the SmartPLS3 program. According to the results, consumers’ purchase intention on returnable products is influenced by perceived behavioral control, subjective norm, attitude, and subjective product knowledge. Therefore, it was revealed that the theory of planned behavior provides a prediction in explaining the intention and behavior of consumers to purchase returnable products. The results are expected to contribute to marketing professionals and decision-makers to encourage consumers to use returnable products.Öğe Examining third-person perception in advertisements within the context of optimistic bias: a comparison of Turkey and Canada(İstanbul Üniversitesi Yayınevi, 2019) Ekici, Nezahat; Erdogan, Bayram ZaferThe aim of this study is to examine the interaction between the concepts of third-person perception and optimistic bias - which are highly based on psychology - in the context of suggestive advertisements and purchase intention. For that purpose, data was used drawn via a survey from Canadian and Turkish university students using the convenience sampling method. A 2X4 MANOVA was used for analyzing the data. According to the results, individuals' cultural background and optimistic bias levels have no interaction effect on perceptual and behavioral gap when the product is hedonic. For functional products on the other hand, these two factors have a marginally significant interaction effect on the perceptual gap and a significant interaction effect on the behavioral gap. It is expected that the results obtained will contribute to the knowledge of researchers and practitioners who study the effects of media in the context of culture, advertisement, and consumer behavior.Öğe Experiential marketing and vacation experience : the sample of Turkish Airlines(Elsevier Science BV, 2014) Alagöz, Selda Başaran; Ekici, Nezahat; Özşahin, MCustomer demands that change with competitive circumstances of modern day, force firms improve themselves for new strategies to differentiate them from their competitors and to acquire competitive advantage. Therefore, in the experience economy we live through; marketing theorists and implementers are in search of unique and entertaining experiences to create customer dependence. In this context, strategies of marketing world has changed and developed to provide consumer experience rather than selling product and service. Experience is the main component of experiential marketing and it aims to make consumers respond, act actively to purchase and gain different feelings, different perceptions in consequence of their experiences. For that purpose, experience creates varied revivers such as special areas, atmospheres, new settlements. In terms of airline sector; fast changing life styles, intense work periods and desire of award oneself after those hard periods, increasing expectations of people about using their spare time valuable and amusing; support travel and experience activities. With reference to this assumption; experiential brand qualification of Turkish Airlines, experiential qualification of services Turkish Airlines offer and how these services affect travel experience and position of Turkish Airlines about following experiential marketing activities will be determined and after the literature review about experiential marketing and experiential marketing implementations. Travel experience perceptions of consumers will be specified as well. It will also be examined if there is any difference about travel experience perceptions according to consumers who have different socio-demographic characteristics. A sample survey will be fulfilled for the study. (C) 2014 Published by Elsevier Ltd.Öğe Interpersonal versus institutional trust: consumers’ trust to sharing services and its impact on continuance intention(Inderscience Publishers, 2022) Ekici, Nezahat; Özbölük, TuğbaThe influence of trust on consumers’ sharing intentions is an essential topic in electronic commerce. However, research on interpersonal trust is very scarce. Therefore, this paper explores the impact of interpersonal trust on consumers’ continuance intentions to use sharing economy services. Another research question of this paper is how the impact of this trust differs by the service platforms, which offer different products to share (pet, car, and accommodation). For this purpose, we conducted an online survey on 252 users from three separate sharing platforms. Findings reveal that trust in peer and trust in product play a significant role in consumers’ continuance intentions regardless of platforms. Findings also show that disposition to trust indirectly affects the continuance intention of two platforms, which offer pet or car sharing. We found that trust in product affects continuance intention for car sharing. We also found that the effect of trust in peer on continuance intention for pet sharing platform is relatively strong. Revisiting the concept and measurement of trust in the context of sharing economy, this paper is regarded as an important contribution to an underexplored area.Öğe Sosyoloji biliminin pazarlamaya katkıları üzerine(2013) Erdoğan, B. Zafer; Ekici, NezahatPazarlama bilimi, ilgili alan yazını incelendiğinde uzun dönemi kapsamayan ve genç bir bilim görünümü çizmekle birlikte, esasında pazarlama faaliyetleri insanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahiptir. Dolayısıyla bu bilim dalının oluşması ve temellendirilmesi süreci çok yönlü bir değerlendirmeye gereksinim duymaktadır. Bu sayede pazarlama bilimi daha anlaşılır ve görünür bir kimliğe kavuşacaktır.Bu çalışmanın amacı, sosyoloji ve pazarlama bilimleri arasındaki etkileşimin ortaya konulmasıdır. Uygulamalı sosyal bilim olan pazarlama yüksek oranda temel sosyal bilimlerden olan sosyoloji biliminin öğretilerinden yararlanmaktadır. Bu etkileşimin yansımaları, pazarlama biliminin kapsamına, açıklayıcı teorilerine, araştırma yöntem ve modellerine ve tabii ki uygulamalarına kadar uzanmaktadır. Dolayısıyla pazarlamanın sentez yapısı, sosyoloji biliminin pazarlamaya olan katkıları ve tüketimin sosyolojik boyutu bu çalışmanın ortaya koymak istediği düşüncenin temellerini oluşturmaktadır.Öğe The third-person perception of sex appeals in hedonic and utilitarian product ads(Taylor & Francis Ltd., 2020) Ekici, Nezahat; Erdoğan, Bayram Zafer; Basil, MichaelAds making use of sexual appeals have the potential to attract attention, but they also run the risk of offending viewers. In this paper, two studies were performed to explore consumers' third-person perceptions of sexual appeals in advertising for hedonic and utilitarian products. This research examined whether the third-person perception mediates the relationship between attitude toward the ad and purchase intention. We also examined whether these relationships are contingent on attitude toward sexual stimuli (positive vs. negative). Canadian (N = 400) and Turkish (N = 400) undergraduate students participated in each study. Findings consistently demonstrate that third-person phenomenon was supported in each study. The exact form of the third-person perception, however, differs across product types and cultural contexts. Also, attitude toward ads significantly affects third-person perception. In turn, third-person perception significantly affects both purchase intention on self and purchase intention on others. Furthermore, these relationships are contingent on the attitude toward sexual stimuli.Öğe Turizmde artırılmış gerçeklik uygulamalarının destinasyon ziyaret etme niyeti ve destinasyonları önerme istekliliğine etkisi(2022) Ertürk, Cansu; Ekici, NezahatTurizmde deneyimsel pazarlama ve destinasyon pazarlaması özelinde artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarına olan ilgi giderek artmaktadır. Bu araştırma ile AG uygulamalarında hangi deneyim boyutlarının tüketicilerin genel ziyaret deneyimlerini etkilediğini tespit etmek ve AG uygulamasını deneyimleyen bireyin gerçek deneyimi yaşama niyeti üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Karaman Tanıtım Merkezi’nde artırılmış gerçekliği deneyimleyen 176 üniversite öğrencisinden anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırma modeli Smart PLS programı aracılığıyla Yapısal Eşitlik Modellemesiyle test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre AG uygulamalarında eğitim ve eğlence boyutlarının bireylerin genel ziyaret deneyimlerini etkilediği; genel ziyaret deneyiminin de bireylerin tanıtımı yapılan destinasyonları ziyaret etme niyetini ve tanıtım merkezini tekrar ziyaret etme niyetlerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bireylerin tanıtımı yapılan destinasyonları ziyaret etme niyeti ve tanıtım merkezini tekrar ziyaret etme niyetleri de tanıtımı yapılan destinasyonları önerme istekliliğine etki etmektedir. Elde edilen sonuçların turizm pazarlaması özelinde destinasyon pazarlama faaliyetlerinde bulunan kamu ve özel kurum/kuruluşlara içgörü sağlaması beklenmektedir.












