Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Metin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Buz hokeycilerde uzun süre paten kullanımının ayak tabanı basınç dağılımlarına etkisinin araştırılması
    (2012) Uzun, Ahmet; Aydos, Latif; Kaya, Metin; Kanatlı, Ulunay; Esen, Erdinç
    Amaç: Bu araştırmanın amacı buz hokeycilerle ile sağlıklı kişilerin ayak tabanı 11 temas alanı bölgesine ait zirve basınç, ortalama maksimal basınç ve basınç–zaman entegrali pedobarografik parametreleri karşılaştırılarak, buz hokeyinin ayak tabanı üzerine etkisi araştırılmıştır. Çalışma Planı: Çalışmaya ayak şikâyeti olmayan 22 erkek buz hokeyi oyuncusu (18.37 ± 2.2 yaş ) ve kontrol gurubu olarak 25 erkek gönüllü (26.10 ± 2.40 yaş) dâhil edilmiştir. Araştırmada EMED-SF plantar basınç analiz sistemi kullanılmıştır. Denek ve kontrol grubu ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olup olmadığı non-parametrik Mann Whitney U testi, fiziksel yapı ve ayak tabanına ait değişkenler arasındaki doğrusal ilişkinin büyüklüğü Pearson’un (r) katsayısı hesaplanarak incelenmiştir (P<0.01–0.05). Bulgular: Ölçümler sonunda ayak tabanı 11 temas alanı zirve basınçta sol ayak 3. metatars başı ve toplamı (TOTAL) ile sağ ayak 2. metatars başı, ortalama maksimal basınçta sağ ayak tabanı 2. metatars başında, zaman basınç entegrali karşılaştırmasında ise sol ayak toplamı (TOTAL), sağ ayak 2. metatars ile sol ayak 1., 2., 3. metatars başlarında buz hokeyi oyuncularıyla kontrol gurubu arasında anlamlı farklılıkların olduğunu tespit edilmiştir. Çıkarımlar: Sonuç olarak, buz hokeyinin uzun süreli antrenman ve maçlarda zorlayıcı hareketlerde ayak tabanlarına aşırı yüklenmeleri sporcuların ayak tabanı bazı basınç bölgeleri metatars başlarında değişime neden olduğunu göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Buz hokeyi sporunun ayak tabanı temas alanı ve maksimal kuvvete etkisinin incelenmesi
    (2012) Kaya, Metin; Uzun, Ahmet; Aydos, Latif; Kanatlı, Ulunay; Esen, Erdinç
    Bu çalışmanın amacı profesyonel buz hokeyi sporcularıyla sağlıklı bireylerin ayak tabanı maksimal kuvvet ve temas alanları pedobarografik değerleri incelenerek buz hokeyi sporunun ayak tabanına etkisi araştırılmıştır. Çalışmaya 22 buz hokeyi sporcusu ve 25 sağlıklı gönüllü katılmıştır. Çalışma EMED-SF (Novel GmbH, Münih, Almanya) plantar basınç analiz sistemi kullanılarak yapılmıştır. Denek ve kontrol grubunun iki ölçümünün ortalamaları alınarak, ortalamalar arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olup olmadığı non-parametrik Mann Whitney U testi, fiziksel yapı ve ayak tabanına ait değişkenler arasındaki doğrusal ilişkinin büyüklüğü Pearson'un ( r ) katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Bulgulara göre buz hokeycilerin yaptıkları spor ile ayak tabanına ait değişkenler arasındaki ölçümler sonunda ayak tabanı 11 temas alanlarında sağ ayak topuk laterali ve sol ayak 4. metatars başında farklılıklar önemli bulunmuştur. Temas alanı maksimal kuvvetlerde ise sol ayak total, 2. metatars başı ve ayak başparmağında farklılığın anlamlı olduğu tespit edilmiştir (P<0.01-0.05). Sonuç olarak buz hokeyi sporunun ayak tabanın temas alanları ve temas alanlarındaki maksimal kuvvetlerinde bazı değişime neden olduğu ancak ayak tabanına genel anlamda büyük zararlara neden olmadığı görülmektedir. Özellikle kullandıkları ayakkabıların ayak tabanını destekleme ve koruma konusunda kısmı başarılı olduğu tespit edilmiştir. Bu çıkarımlar sonucunda buz hokeyi sporunun sporcuların ayak tabanlarında tıbbı müdahaleleri gerektirecek bir değişime neden olmadığı sonucuna varılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Distribution of sole pressure in female football players
    (2013) Uzun, Ahmet; Aydos, Latif; Kaya, Metin; Kanatlı, Ulunay; Esen, Erdinç
    Amaç: Bu araştırmanın amacı profesyonel bayan futbolcular ile sağlıklı kişilerin ayak tabanı zirve basınç, ortalama maksimal basınç ve basınç–zaman integrali karşılaştırılarak futbolun ayak tabanı üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya ayak şikâyeti olmayan 22 bayan futbolcu (18,80 ± 2,2yaş) ve kontrol gurubu olarak 28 bayan gönüllü (27,5 ±6,6yaş) dâhil edilmiştir. Araştırmada EMED-SF (NovelGmbH, Münih, Almanya) plantar basınç analiz sistemi kullanılmıştır. Denek ve kontrol grubu ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olup olmadığı non-parametrik Mann Whitney U testi, fiziksel yapı ve ayak tabanına ait değişkenler arasındaki doğrusal ilişkinin büyüklüğü Pearson’un (r) katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Ölçümlerde %95 güven aralığı ile P < 0.01 – 0.05 anlamlılık seviyesi kabul edilmiştir. Bulgular: Ölçümler sonunda ayak tabanı 11 temas alanı zirve basınç sağ ayak 2., sol ayak 1,2,3,4.metatars başlarında ve 3.4.5 ayak parmaklarında , ortalama maksimum basınçlarında sağ ve sol ayak 2. metatars başlarında ve basınç–zaman integrali ise sağ ayak 2 ve 3. metatars başları ile sol ayak topuk mediali,topuk laterali, 2,3 ve 4. metatars başlarında bayan futbolcularla kontrol gurubu arasında anlamlı farklılıkların olduğunu bulunmuştur. Sonuç: Bulgularımızda, futbolcuların ayak tabanı ön iç bölgelerindeki basınçların hem kontrol gurubuna göre hem de kendi ayaklarının diğer bölgelerine göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Özellikle futbolcuların kullandıkları kramponların ayak tabanını korumada yetersiz kaldıkları ve ayak tabanı basınç parametrelerinde kalıcı değişiklikleri engelleyemedikleri belirlenmiştir. Sonuç olarak, futbolcuların uzun süreli antrenman ve maçlarda zorlayıcı hareketlerde ayak tabanlarına aşırı yüklenmeleri sporcular
  • [ X ]
    Öğe
    DISTRIBUTION OF SOLE PRESSURE IN FEMALE FOOTBALL PLAYERS41
    (2013) Uzun, Ahmet; Aydos, Latif; Kaya, Metin; Kanatlı, Ulunay; Esen, Erdinç
    Amaç: Bu araştırmanın amacı profesyonel bayan futbolcular ile sağlıklı kişilerin ayak tabanı zirve basınç, ortalama maksimal basınç ve basınç zaman integrali karşılaştırılarak futbolun ayak tabanı üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya ayak şikâyeti olmayan 22 bayan futbolcu (18,80 ± 2,2yaş) ve kontrol gurubu olarak 28 bayan gönüllü (27,5 ±6,6yaş) dâhil edilmiştir. Araştırmada EMED-SF (NovelGmbH, Münih, Almanya) plantar basınç analiz sistemi kullanılmıştır. Denek ve kontrol grubu ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olup olmadığı non-parametrik Mann Whitney U testi, fiziksel yapı ve ayak tabanına ait değişkenler arasındaki doğrusal ilişkinin büyüklüğü Pearsonun (r) katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Ölçümlerde %95 güven aralığı ile P < 0.010.05 anlamlılık seviyesi kabul edilmiştir. Bulgular: Ölçümler sonunda ayak tabanı 11 temas alanı zirve basınç sağ ayak 2., sol ayak 1,2,3,4.metatars başlarında ve 3.4.5 ayak parmaklarında , ortalama maksimum basınçlarında sağ ve sol ayak 2. metatars başlarında ve basınç zaman integrali ise sağ ayak 2 ve 3. metatars başları ile sol ayak topuk mediali,topuk laterali, 2,3 ve 4. metatars başlarında bayan futbolcularla kontrol gurubu arasında anlamlı farklılıkların olduğunu bulunmuştur. Sonuç: Bulgularımızda, futbolcuların ayak tabanı ön iç bölgelerindeki basınçların hem kontrol gurubuna göre hem de kendi ayaklarının diğer bölgelerine göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Özellikle futbolcuların kullandıkları kramponların ayak tabanını korumada yetersiz kaldıkları ve ayak tabanı basınç parametrelerinde kalıcı değişiklikleri engelleyemedikleri belirlenmiştir. Sonuç olarak, futbolcuların uzun süreli antrenman ve maçlarda zorlayıcı hareketlerde ayak tabanlarına aşırı yüklenmeleri sporcular
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim bilimleri alanı bilimsel yayın performansı: G-20 ülkeleri ve Türkiye
    (2018) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin; Taş, Ali
    Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitim bilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik veriler ışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye ve diğer G-20 ülkeleri oluşturmaktadır. Çalışmada eğitim bilim araştırmalarına ait bibliyometrik değişkenlere ilişkin veriler, SCImago ve ULAKBİM veri tabanlarında sunulan istatistiksel raporlardan elde edilmiştir. Veriler, doküman analizi tekniğiyle irdelenmiştir. Araştırma bulgularına göre 2012 yılından bu yana eğitim bilim alanında üretilen yayın sayısı,G-20 ülkelerinin büyük çoğunluğunda ciddi düzeyde artmıştır. Diğer yandan atıf yapılabilir doküman sayısı değişkeninde de tablo çok farklı değildir. Türkiye, toplam doküman ve atıf yapılabilir doküman sayısı değişkenlerinde ilk on ülke arasında bulunmaktadır. Toplam atıf sayıları ve atıf oranları dikkate alındığında ise Türkiye ve G- 20 ülkelerinin sıralamalarının oldukça farklılaştığı gözlenmiştir. Türkiye ilk üç göstergede üst kategoride yer alırken, atıf oranında son 5 yıl ortalamalarının altında kalarak son sıralarda yer almıştır. Eğitim bilim alanında ülkelerin h-endeks ve etki faktörü değerlerinin önemli düzeyde farklılaştığı ve söz konusu değişkenlerde belirli ülkelerin açık ara üstünlüğü dikkat çekmektedir. Genel olarak değerlendirildiğinde Türkiye, yayın sayısı, atıf sayısı ve atıf yapılabilir yayın sayısı çerçevesinde görece iyi düzeyde iken, atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörü açısından alt sıralarda bulunmaktadır. Bu durum doküman ve atıf sayısı gibi nicel değişkenlerdeki başarının atıf oranı, h-endeksi ve etki faktörü gibi nitel göstergelere yansımadığını göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitime yapılan yatırımlar ve PISA 2015 sonuçları: Karşılaştırmalı bir inceleme
    (2018) Aydın, Ayhan; Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2015 programında enbaşarılı olan ülkeler ile Türkiye’nin sonuçlarını eğitim yatırımlarının dağılımı bağlamında karşılaştırmalıolarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çeşitli karşılaştırmalar yapabilmek için en başarılı 10 ülke,Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ortalaması ve Türkiye’nin sonuçları incelenmiştir. Çalışma,literatür inceleme çalışmasıdır. Veri inceleme yöntemi olarak doküman analizi tekniğindenyararlanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, PISA başarısında gayri safi yurt içi hasıla ile 6-15 yaşgrubu toplam eğitim harcamaları miktarı oranlarının önemli göstergeler olduğu söylenebilir. Diğer yandançoğu başarılı ülkede öğretim materyali yeterli düzeyde iken, Türkiye’de özellikle Sosyo EkonomikDüzeyi(SED) düşük okullarda yetersizdir. Öğrenci ve öğretmen oranlarına ilişkin genel, ülkeler arası veOECD ortalaması, Türkiye ile karşılaştırıldığında dikkat çekici düzeyde bir farklılaşma bulunmamaktadır.Türkiye’de (SED)profili düşük okullarda çalışan öğretmenlerin mesleki gelişim programlarına katılımoranları oldukça düşük düzeydedir. Ayrıca yıllık toplam ve 6-15 yaş genel toplam ders saatlerinin enbaşarılı ülkelere göre oldukça yüksek olmasına rağmen öğrenci performansının istenen düzeyde olmaması,derslerdeki nitelik sorunlarını gündeme getirmektedir. Buna ek olarak, Türkiye’nin okul öncesi eğitimekatılım oranının diğer ülkelere göre oldukça düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, eğitiminen temel eğitsel amaçlarından olan etkin düşünme, algılama, iletişim kurma ve problem çözme yeteneğigelişmiş bireyler yetiştirmek için eğitim politikalarının sosyal adalet kavramı çerçevesinde yeniden gözdengeçirilmesi önerilebilir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İnvestigation of the effect of skate-use on the sole contact areas and maximal forces of ice hockey players
    (2012) Kaya, Metin; Uzun, Ahmet; Aydos, Latif; Kanatlı, Ulunay; Esen, Erdinç
    Bu çalışmanın amacı profesyonel buz hokeyi sporcularıyla sağlıklı bireylerin ayak tabanı maksimal kuvvet ve temas alanları pedobarografik değerleri incelenerek buz hokeyi sporunun ayak tabanına etkisi araştırılmıştır. Çalışmaya 22 buz hokeyi sporcusu ve 25 sağlıklı gönüllü katılmıştır. Çalışma EMED-SF (Novel GmbH, Münih, Almanya) plantar basınç analiz sistemi kullanılarak yapılmıştır. Denek ve kontrol grubunun iki ölçümünün ortalamaları alınarak, ortalamalar arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olup olmadığı non-parametrik Mann Whitney U testi, fiziksel yapı ve ayak tabanına ait değişkenler arasındaki doğrusal ilişkinin büyüklüğü Pearson’un ( r ) katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Bulgulara göre buz hokeycilerin yaptıkları spor ile ayak tabanına ait değişkenler arasındaki ölçümler sonunda ayak tabanı 11 temas alanlarında sağ ayak topuk laterali ve sol ayak 4. metatars başında farklılıklar önemli bulunmuştur. Temas alanı maksimal kuvvetlerde ise sol ayak total, 2. metatars başı ve ayak başparmağında farklılığın anlamlı olduğu tespit edilmiştir (P<0.01-0.05). Sonuç olarak buz hokeyi sporunun ayak tabanın temas alanları ve temas alanlarındaki maksimal kuvvetlerinde bazı değişime neden olduğu ancak ayak tabanına genel anlamda büyük zararlara neden olmadığı görülmektedir. Özellikle kullandıkları ayakkabıların ayak tabanını destekleme ve koruma konusunda kısmı başarılı olduğu tespit edilmiştir. Bu çıkarımlar sonucunda buz hokeyi sporunun sporcuların ayak tabanlarında tıbbı müdahaleleri gerektirecek bir değişime neden olmadığı sonucuna varılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Looking inside the strategic plans: strengths and weaknesses of Turkish higher education institutions
    (Hipatia Press, 2020) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    As strengths and weaknesses are regarded as internal features of an organization, the present study focused on strengths and weaknesses of Turkish public universities by analyzing the SWOTs (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) of twenty higher education institutions. By applying qualitative content analytical tools, we tried to make some comparisons, twenty universities, ten ranked at the top and ten at the bottom of the URAP list, were chosen to analyze the strengths and weaknesses. Findings show that all universities top or bottom ones have internal strengths and weaknesses on their own. The strengths of universities differ according to their size, field of service, structure, history and geographical locations. Top universities which are in big size, have a deeply rooted history and situated in a better geographical location can enjoy the strengths as qualified faculty members, organizational culture, internationalization process, infrastructure and good alumni relations. On the other hand, bottom universities which have not got those advantages deal with other strengths such as young faculty members, organizational support and internal communication. As for the weaknesses, top universities need more budget and acceptable rate of faculty member and student. Bottom ones need more qualified faculty members, students and staff. As they are located in disadvantageous regions, they are in need of some promotions to attract faculties, staff, national and international students. In addition, they also should be aware of the contributions of good alumni relations.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A meta-analytic review of the effect of socioeconomic status on academic performance
    (SAGE Publications Ltd., 2021) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    The two main purposes of the current meta-analysis were (a) to determine the relation between socioeconomic status (SES) of students and academic performance (AP) (b) and evaluate the effect of several potential moderating factors in this relation. Data covered the publications between 2010 and 2019, and the dataset consisted of 48 independent studies that included 62 different samples, and the total sample was 386.601. Findings revealed that the relation between SES and academic performance represented a moderate positive correlation. All moderators, type of SES measure, academic performance scale, location, grade level, subjects of academic performance, and year, produced significant effects, respectively. These findings were discussed for every category of moderators with the related literature.
  • [ X ]
    Öğe
    The roles of family contextual factors on immigrant students' academic achievement: a meta-analysis
    (Springer, 2023) Kaya, Metin; Selvitopu, Abdullah
    The main purpose of this meta-analytical work is to examine the roles of family contextual factors on immigrant students' academic achievement. We performed a search of independent studies providing results from a wide range of data that examine relations between family contextual factors and academic achievement. After the study selection and coding process, we included 31 primary studies in this meta-analysis. Our findings revealed that family contextual factors such as the SES of immigrant parents, family acculturation, parental expectations, and home-based parental involvement have small but significant effects on immigrant students' achievement. We did not find any significant effects of school-based parental involvement and family relations on student achievement. We discussed the impacts of significant variables and provided implications for further research.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf yönetı̇mı̇ alanındakı̇ lı̇sansüstü tezlerı̇n ı̇ncelenmesı̇
    (2018) Aydın, Ayhan; Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    Bu çalışmanın amacı sınıf yönetimi alanında hazırlanan lisansüstü tezleri konu, yöntem ve veri analiz teknikleri açısından incelemektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Çalışmanın evreni 2011-2016 yılları arasında yazılan sınıf yönetimi alanındaki lisansüstü tezlerdir. Söz konusu tezlerin tamamına ulaşıldığı için örneklem alınmamıştır. Veri toplama aracı olarak yayın sınıflama formu kullanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak sınıf yönetimi alanında üretilen lisansüstü çalışmalarda sınıf yönetimi beceri ve yeterlikleri ile öğrenci davranışlarının yönetimi konularının sıklıkla incelendiği gözlenmiştir. Sınıf yönetimi alanındaki araştırmalarda ağırlıklı olarak nicel yöntemler tercih edilmekte, nitel ve karma yönteme çok sık başvurulmamaktadır. Diğer yandan araştırmaların büyük çoğunluğunun temel eğitim kademesinde yürütüldüğü, yükseköğretim ve orta öğretim kademesinde daha az sayıda araştırma yürütüldüğü söylenebilir. Sınıf yönetimi araştırmalarında sınıfların kültürel, sosyal ve psikolojik gerçeklerini anlamaya ve açıklamaya yönelik çok boyutlu ve disiplinler arası çalışmalar yapılması önerilebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The influence of the national culture on the association between school leadership and teacher commitment: a systematic review and meta-analysis
    (Turkish Educational Admin Research, 2025) Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin; Aydin, Ahmet Taylan
    The present study was an attempt to examine the influence of national culture on the association between school leadership and teacher commitment. We systematically reviewed the literature on school leadership and teacher commitment, then followed a meta-analytic process by combining the data from the included studies and finally conducted meta-regression procedures to identify the main cultural predictors of the association between the two variables using Hofstede's (2011) theoretical model of cultural dimensions. Our findings suggest that there is a moderate positive relationship between school leadership and teacher commitment, that certain leadership styles are important in this relationship, and that power distance and individualism have negative influences on this association. Masculinity, uncertainty avoidance, long-term orientation and indulgence dimensions do not influence the association between school leadership and teacher commitment. We discussed the research findings and proposed recommendations for future research.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’de yükseköğretim yönetimi alanında üretilen doktora tezlerine ilişkin bir inceleme
    (2018) Aydın, Ayhan; Selvitopu, Abdullah; Kaya, Metin
    Bu çalışmanın amacı, 2006-2016 yılları arasında yükseköğretim yönetimi alanında Türkiye’de yapılmış olan doktora tezlerinin mevcut durumunu konu, yöntem ve veri analiz teknikleri açısından incelemektir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden durum çalışması deseniyle tasarımlanmıştır. Araştırmada örneklem seçimi, amaçlı örneklem yöntemi olan ölçüt belirleme tekniği ile yapılmıştır. Veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre doktora tezlerinin büyük çoğunluğunun kamu üniversitelerinde ve eğitim bilimleri anabilim dalında üretildiği, yükseköğretim yönetimi ile ilgili tez sayısında da belirgin düzeyde artış olduğu saptanmıştır. Tezlerde, kurumsal yapı ve yönetim süreçleri, finansman yönetimi, kurumsal performans ve etkinlik ile yükseköğretimde küreselleşme konularının sıklıkla çalışıldığı gözlenmiştir. Alanda üretilen doktora tezlerinin ağırlıklı olarak nicel yöntemle yürütüldüğü, nitel ve karma yöntemin araştırmalarda daha az sıklıkla kullanıldığı belirlenmiştir. Örnekleme tekniklerinde tesadüfi, tabakalı, amaçlı ve kolay ulaşılabilir, veri analizinde ise nicel veri analiz tekniklerinin sıklıkla kullanıldığı saptamıştır.

| Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Karaman, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim