Yazar "Tabak, Ekrem Yasin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Antrenör adaylarının özelleşmiş alan bilgisi düzeylerinin incelenmesi: Nedensel karşılaştırma çalışması(2023) Tabak, Ekrem Yasin; Uyhan, Osman; Devrilmez, Meltem; Bilgiç, Mert; Soslu, RecepAmaç: Alan bilgisi, bir öğreticinin sahip olması beklenen ve öğretebilmek için ihtiyaç duyduğu bilgi olarak tanımlanmaktadır. Beden eğitimi öğretmeni eğitimi ve antrenörlük eğitiminin birbirine öğretimsel açıdan yakın olduğu düşünüldüğünde antrenörlük bölümü öğrencilerinin antrenörlük eğitimi programından mezun olmadan önce yeterli alan bilgisi düzeyine sahip olmalar ı beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı, uzmanlık dalı antrenörlük uygulaması dersini yeni tamamlamış antrenör adaylarının özelleşmiş alan bilgisi (ÖAB) düzeylerinin incelenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmada, tek gruplu ön-test son-test zayıf deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya antrenör eğitimi bölümünde öğrenim gören 42 erkek ve 9 kadın olmak üzere, toplamda 51 antrenör adayı katılmıştır. Katılımcıların ÖAB düzeylerini ölçmek için içerik haritaları kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve parametrik olmayan testlerden Wilcoxon testi kullanılmıştır. Bulgular: Antrenör adaylarının ÖAB düzeyleri ders öncesi skoru 0,82 [standart sapma (SS)=0,94] ve ders sonrası 1,84 (SS=2,13) ortalamaya sahiptirler. Bu değerler beklenen değerin (3.0 ve üzeri) altında olduğunu göstermektedir. Spor branşları açısından incelendiğinde, katılımcıların jimnastik değerleri yeterli ÖAB’ye sahipken; futbol, basketbol, hentbol, voleybol, atletizm, badminton ve güre ş ön-test ve son-test değerlerinin beklenen değerin al- tında olduğu tespit edilmiştir. Wilcoxon hesaplamalarına göre badminton branşı katılımcılarının son-test değerleri ön-test değerlerine göre anlamlı düzeyde yükselirken, diğer branşlarda istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmemiştir. Sonuç: Sonuç olarak, uzmanlık dalı antrenörlük uygulaması dersini tamamlayan antrenör adaylarının (jimnastik antrenör adayları hariç) yeterli ÖAB düzeylerine sahip olmadıkları belirlenmiştir.Öğe Cimnastik alan bilgisi öğretim programının öğretim elemanlarının alan bilgilerine, pedagojik alan bilgilerine, öğrenci hatası bilgilerine ve öğrencilerin öğrenme düzeyine etkisi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2024) Tabak, Ekrem Yasin; Devrilmez, ErhanBu çalışmanın amacı cimnastik alan bilgisi öğretim programının öğretim elemanlarının alan bilgilerine (AB), pedagojik alan bilgilerine (PAB), öğrenci hatası bilgilerine ve öğrencilerin öğrenme düzeyine etkisini incelemektir. Çalışmada yarı deneysel araştırma tasarımı kullanılmıştır. Araştırmaya iki devlet üniversitesinde cimnastik derslerini yürüten iki öğretim elemanı ve onların derslerini takip eden 58 beden eğitimi ve spor öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmamızda öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının cimnastik genel alan bilgisi (GAB) düzeyleri için Devrilmez ve arkadaşları (2019) tarafından geliştirilen cimnastik alan bilgisi testi ve özelleşmiş alan bilgisinin (ÖAB) öğretim tasarımı ve sunumu bilgi düzeyleri için Ward ve arkadaşları (2017) tarafından geliştirilen içerik haritaları kullanılmıştır. Ayrıca öğretim elemanlarının PAB düzeylerini belirlemek için Lee (2011) tarafından geçerliği sağlanan PAB ölçme aracı kullanılmıştır. PAB düzeyleri belirlemek amacıyla öğretim elemanlarının 14 haftalık dersleri video kamera ile kayıt altına alınmıştır. Videolar üç kodlayıcı tarafından incelenmiş ve kodlanmıştır. Bulgulara göre öğretim elemanlarının yeterli GAB ve öğretim tasarımı ve sunumu düzeylerine sahip olduğu belirlenmiştir. Bulgular, öğretim elemanlarının öğrencilerinin muhtemel hataları tahmin etmede deney grubu öğretim elemanının karşılaştırma grubu öğretim elemanından oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Bulgular ayrıca deney grubu öğretim elemanının PAB kategorilerinde karşılaştırma grubu öğretim elemanından daha yüksek değerlere sahip olduğu tespit edilmiştir. Çalışma bulgularında deney grubu öğretmen adayları yeterli cimnastik GAB ve öğretim tasarımı ve sunumu bilgi düzeyine sahipken karşılaştırma grubunun yeterli düzeye sahip olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, ÖAB odaklı cimnastik öğretim uygulamasının öğretim elemanlarının cimnastik AB, PAB, öğrenci hatası bilgilerine ve öğrencilerin öğrenme düzeyine etkisinin olduğu belirlenmiştir.Öğe The effects of specialized content knowledge ıntervention on university lecturers' and their PETE students' content knowledge level(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Tabak, Ekrem Yasin; Devrilmez, Erhan; Dervent, Fatih; Özer, Ömer[No Abstract Avilable]Öğe The examination of sport faculty students' soccer content knowledge levels(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Erdem, Nergiz; Acet, Mehmet; Tabak, Ekrem Yasin[No Abstract Avilable]Öğe A social network analysis of global scholarship on physical education content knowledge(Routledge, 2023) Devrilmez, Erhan; Ward, Phillip; Dervent, Fatih; Tabak, Ekrem Yasin; Özer, ÖmerWe use a co-authorship network analysis to describe and examine the social network of researchers studying physical education content knowledge worldwide. Co-authorship network analysis is a method for determining the scope, trend, and focus of research around a topic. It provides a way to evaluate both the growth of a field and to examine the extent of research collaboration. Our review consists of 101 articles that were examined in our network analysis. Our results show that the research on content knowledge occurs within and among 13 high-income economies. Research productivity in this area is on an upward trajectory since 1990. The research in physical education occurs in a distributed network with some authors serving as key hubs for research collaboration. From a global perspective, there is a need to create links to low-income economies to strengthen their research capacity. © 2023 National Association for Kinesiology in Higher Education (NAKHE).Öğe The relationship between attitude toward physical activity and weight gain in children and young adolescence(Frontiers Media Sa, 2024) Ozer, Oemer; Uyhan, Osman; Devrilmez, Erhan; Orhan, Ilkay; Bilgic, Mert; Ugurlu, Alkan; Tabak, Ekrem YasinIntroduction The purpose of this study was to investigate the association between attitudes toward physical activity and weight gain among children and young adolescents with an additional focus on the impact of gender on these attitudes.Methods Employing a descriptive survey method, data were systematically gathered via purposive sampling from 11 specific cities in T & uuml;rkiye, ensuring representation from all seven regions. A total of 3,138 students, aged between 9 and 14 years, participated in this study, with a distribution of 46% girls and 54% boys. To assess the attitudes of children and young adolescents toward physical activity, the Youth Physical Activity Attitude Scale was utilized. Height and body weight measurements were taken to determine the body mass index of participants. SPSS 26.0 software facilitated the statistical analyses, including Pearson correlation analysis to explore relationships between variables. Multivariate Analysis of Variance was employed to evaluate the impact of age, BMI, and gender on attitudes toward physical activity.Results Participants classified as normal weight exhibited a more positive attitude towards physical activity compared to their obese and overweight counterparts. Moreover, a significant gender difference emerged, with boys demonstrating significantly higher positive attitudes toward physical activity than girls. However, no significant difference was observed in negative attitudes based on gender. The study also revealed that an escalation in negative attitudes towards physical activity correlated with students being categorized as underweight, overweight, or obese, as opposed to having a normal weight status. Additionally, a statistically significant divergence in both positive and negative attitudes towards physical activity was found based on age. Specifically, the results indicated that students aged 9 and 14 exhibited lower levels of positive attitude when contrasted with their counterparts of different age groups. Conversely, in the domain of negative attitudes, students at the age of 9 scored higher than their peers in other age categories.Discussion Attitudes towards physical activity can serve as a convenient indicator and guide for assessing the effectiveness of various practices or interventions aimed at promoting physical activity, with recognition of the significant gender difference in positive attitudes among children and young adolescents.