Sayı 14 Cilt 1 ( Haziran 2008 )

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 23
  • Öğe
    İhracat ı̇le turı̇zm gelı̇rlerı̇ndekı̇ değı̇şı̇mı̇n carı̇ ı̇şlemler dengesı̇ üzerı̇ne etkı̇sı̇: 1985-2005
    (2008) Alagöz, Mehmet; Erdoğan, Savaş
    Bu çalışmada, Türkiye’nin 1985–2005 yılları arasında elde ettiği ihracat ve turizm gelirlerindeki gelişme ele alınarak, bu gelirlerin cari işlemler dengesi üzerine etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda, ihracat ve turizm gelirlerinde meydana gelen gelişmeler; trend analizi kullanılarak yıllık bileşik büyüme hızları hesaplanmış ve grafiksel olarak ele alınmıştır.
  • Öğe
    Türkiye'de Kamu Bankalarının Özelleştirilmesi
    (2008) Oskay, Cansel; Kubar, Yeşim
    Ülkemizde bankacılık sistemi içinde önemli bir yeri olan kamu bankalarının özelleştirilme gerekliliği özellikle son zamanlarda gündemde olan konularından biri olmuştur. Topladıkları mevduat ve kullandırdıkları kredi açısından bankacılık sektörü içerisinde önemli bir yere sahip olan kamu bankaları, kuruluş amaçlarını yerine getirirken gerek hukuksal gerekse yönetimsel bir takım sorunlarla karşı karşıya kalmışlardır. Bu nedenlerle kamu bankaların özelleştirilmesi gündeme gelmiştir. Bu çalışma ile Türkiye’de kamu bankalarının özelleştirilme gerekliliği açıklanarak, özelleştirilmelerinin bankacılık sistemi ve ekonomi üzerine olan etkileri değerlendirilecektir.
  • Öğe
    Private equity as an alternative financial method that support entrepreneurship: Turkey case
    (2008) Yardımcıoğlu, Mahmut; Demirel, Nuray
    Kapitalizmin doğmasıyla gündeme gelen girişimcilik, sanayi toplumunun yerini bilgi toplumuna bırakması ve 80’li yıllarla birlikte tanıştığımız küreselleşme olgusuyla önemli derecede değişikliğe uğrayan ekonomik hayatta daha da ön plana çıkmıştır. Bilim, teknoloji ve iletişim sahalarındaki baş döndüren gelişmelerle girişimcilik ve yenilik kavramları popülerlik kazanmış, ayrıca artan rekabet ortamında en önemli avantaj unsuru haline gelmiştir. Yapılan araştırmalar, girişimcilik faaliyetleri yüksek olan ülkelerin ortalamanın üzerinde bir büyüme sağladıklarını göstermiştir. Ülke ekonomileri için bu kadar önemli olan girişimcilik faaliyetlerinin arttırabilmesi için birbirini tamamlayan farklı finansal kurumlara ihtiyaç vardır. Bu noktada girişimcilerin ihtiyaçlarını karşılayacak alternatif bir finansman modeli olarak girişim sermayesi karşımıza çıkmaktadır. Girişim sermayesi, yeni ekonomi ortamında yeni iş süreçleri ve üretim tekniklerinden etkilenen tüm sektörler ve girişimler için yeni bir fon sağlama yöntemidir. Büyüme potansiyeli yüksek ancak yüksek risk faktörüne sahip olan ve beklenen getirisi oldukça uzun vadede elde edilecek projelerin finansmanı, kısa vadede getiri bekleyen ve geçici süreli fon ihtiyaçlarını sağlayan kurumların misyonlarıyla örtüşmediğinden uzak durdukları girişimlerdir. Girişim sermayedarı, diğer fon sağlayan birçok mali kurumun aksine projenin riskine katılarak, projenin hisse senetleri karşılığında girişimciye sermaye sağlar ve yatırımdan sağlayacağı kazanç 5–10 yıl sonra bu hisse senetlerinin borsada değer kazanarak satılması şeklinde vuku bulur. Bu çalışmada, yatırım konseptinde muhafazakâr duruş sergileyen ülkelerde pek gelişme imkânı bulamayan girişim sermayesi irdelenecek ve Türkiye’deki uygulamalar ele alınacaktır.
  • Öğe
    Türkiye’de doğrudan yabancı sermaye hareketlerini belirleyen faktörlerin ekonometrik analizi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Kar, Muhsin; Tatlısöz, Fatma
    Bu çalışmanın temel amacı, 1980-2003 dönemi için, Türkiye’ye gelen doğrudan yabancı sermaye yatırımlarını belirleyen faktörlerin ekonometrik analizidir. Literatürde, doğrudan yabancı sermaye hareketlerini belirleyen faktörler, itici ve çekici faktörler adı altında incelenmektedir. Bu çerçevede yapılan ampirik analizlerde doğrudan yabancı sermaye yatırımlarını belirleyen faktörleri açıklamak üzere, uluslararası net rezervler, reel döviz kuru, gayrisafi milli hasıla, grevlerle kaybolan işgünü sayısı, dışa açıklık oranı, elektrik enerjisi üretim endeksi, işgücü maliyetleri ve yatırım teşvikleri olmak üzere sekiz ekonomik değişken kullanılmıştır. İstatistiki olarak anlamlı çıkan tahmin sonuçlarına göre; uluslararası net rezervler, gayrisafi milli hasıla, dışa açıklık oranı, elektrik enerjisi üretim endeksi ve yatırım teşvikleriyle doğrudan yabancı sermaye yatırımları arasında pozitif bir ilişki bulunurken, reel döviz kuru ve işgücü maliyetleri ile doğrudan yabancı sermaye yatırımları arasında negatif bir ilişki gözlenmiştir.
  • Öğe
    Pazarlama dağıtım kanallarının yönetimi ve aracıların müşteri memnuniyeti üzerindeki etkilerinin ölçülmesi üzerine bir uygulama
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Öz, Murat
    Üretimin kitlesel bir nitelik almasından sonra, üretim ve tüketim süreçleri arasında yer, zaman ve mülkiyet faydaları uyuşmazlığı ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bu uyuşmazlıkları gidermek ve üretimin yerinde tüketilemeyen büyük kısmını nihai kullanıcılara ulaştırmak maksadı ile dağıtım kanalları ve aracılar oluşmuştur. Dağıtım kanalları hem ülke ekonomisi hem de işletme ekonomisi açısından vazgeçilmez bir araçtır ve etkinliği ülkelerin gayri safi milli hâsılalarının artmasına yol açmaktadır. Bir mal veya hizmetin ilk üreticisinden son kullanıcıya ulaştırılması ve ulaşım esnasında izlediği yollar dağıtım kanalları ve dağıtım kanalı sistemi olarak tanımlanır. Bu sistemin faaliyette bulunabilmesi için bir takım aracılara gerek vardır. Dağıtım kanallarında bu aracılar, toptancılar, perakendeciler, acenteler, üreticiler ve tüketiciler şeklinde genel bir sınıflandırmaya tabi tutulabilir.
  • Öğe
    İşletmelerde muhasebe yöneticilerinin etiksel karar süreci
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Ünsal, Ahmet
    2000 yılı aşkın bir süreden beri insanoğlu neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda sürekli doğruyu arama arayışında olmuştur. Neyin doğru ya da yanlış olduğu bazen tesadüfen, bazen kötü tecrübelerden, bazen ise sistemli yaklaşımlar ile bulunmuştur. Doğru ve yanlışlın bulunmasında insanın kontrol edebildiği sistemli yaklaşımıdır diğer bir ifade ile etiktir. Çünkü etik bir sistemler kümesidir. İnsanın kontrolünün dışında öğrendiği doğrular ise kötü tecrübeler yada tesadüflerden öğrenilmelerdir. Doğru olan, bir olaya yada nesneye ilişkin bilgisine sahip olunan şey kadardır. Ve Bu bilgi; bilginin kendisi hakkında bilinen kadardır. Bu nedenledir ki birçok konuda 2000 yıl öncesinde doğru kabul edilen doğrular günümüzde doğru kabul edilmemektedir. Yüzyıllar önce varlığı dahi bilinmeyen bazı kavram ve bilimler günümüzde mevcuttur. Var olanlardan bazıları ise varlıklarını yitirmişlerdir
  • Öğe
    Öğrencilerin iş uyumlarının geliştirilmesi için etkin öğretim yöntemlerinin belirlenmesi üzerine bir uygulama
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2010-06) Önce, Günal; Kayabaşı, Aydın; Fettahlıoğlu, H.Seçil
    Yüksek öğretimde öğrenme yöntemleri üzerine yapılan değerlendirmelerde genelde öğrenme sonuçları üzerine odaklanılmaktadır. Gelecekte öğrencilerin iş yaşamlarına uyum sağlamak açısından önem taşıyan öğrenme süreci, öğretim yöntemlerinin etkinliğiyle gelişme göstermektedir. Bu açıdan, öğrenme sürecinde uygulanacak öğretim yöntemleri önemlidir. Bu çalışmada, pazarlama alanında çalışmayı planlayan, pazarlama disiplinine yatkınlığı olan öğrencilerin iş uyumlarının arttırılması için pazarlama derslerinde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
  • Öğe
    Küresel stratejilerden çokuluslu stratejilere geçiş: Küresel düşün yerel davran
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Tağraf, Hasan
    İşletme faaliyetlerinin küreselleşmesi ve küresel stratejiler 1980’lerde ortaya çıkmış ve o günden sonra güncelliğini korumuştur. Bu kavramlar uluslararası faaliyet gösteren işletme yöneticileri için belirleyici öneme sahip durumları ifade etmektedir. Uluslararası faaliyet gösteren işletmelerin kullandıkları stratejiler iki ayrı modelde değerlendirilmektedir. Bölgesel veya yerel özelliklerin dünya ölçeğinde hazırlanan strateji süreçlerine dahil edilmesi gerektiğini benimseyen çokuluslu işletme stratejiler bir tarafta, uluslararası işletme faaliyetleri için strateji hazırlama sürecinde bölgesel veya yerel özellikler dikkate alınmadan hazırlanan ve tüm dünyayı tek bir pazar gibi gören küresel stratejiler diğer taraftadır. Günümüzde üzerinde en çok tartışılan konu, gerek küresel işletme stratejilerinin gerekse çokuluslu işletme stratejilerinin hangi koşullar için hazırlanması gerektiği ve meydana gelen teknolojik gelişmelere paralel olarak hangi tür stratejinin uygulaması gerektiği konusudur.
  • Öğe
    Dünden bugüne büyümenin dinamiği
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Özsağır, Arif
    Ekonomik büyüme konusu bilimsel anlamda dün olduğu gibi bugünde ilgi odağı olmaya devem etmektedir. Bu konuda değişik büyüme modelleri geliştirilmiştir. Dünkü modellerle bugünkü modeller arasında önemli farklılıklar vardır. Dün büyüme daha çok maddi varlıklarla edilmeye çalışılırken, bugün gayri maddi varlıklarla izah edilmeye çalışılmaktadır. Dün yapılan açıklamalar ile bugün yapılan açıklamaların hepsi büyüme konusunun anlaşılmasında yararlı olmuştur. Ancak iktisadi büyüme birçok faktörün karşılıklı etkileşimin bir sonucudur.
  • Öğe
    The perception of reality and its effect on the behavioral change in the context of publıc relations
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Can, Ali
    The aim of public-relations is to effect thoughts and behaviors of human in the context of communication management. That the thoughts and behaviors are effected is dependent on how the realty is perceived. The purpose of this study is to acknowledge about the structure and characteristic of the target mass in the process of the mass being effected. Therefore, it will shed a light on how people manipulate knowledge in material preparation concerning target mass.
  • Öğe
    Antalya ilinde bulunan spor yöneticilerinin toplam kalite yönetimine bakış açılarına ilişkin bir araştırma
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Yılmaz, Serpil; Akay, Ali Şevki
    Toplam Kalite Yönetimi, son yıllarda kurumsal kimlik ve sistem yönetimi çalışmalarında gelişme sağlayan ve yönetim basamaklarında olumlu etkiler üretebilen, etkin bir güce sahiptir. Öte yandan global dünyada olduğu gibi, ülkemizde de spor olgusu ekonomik bir sektör haline gelmiş ve yönetimsel çeşitlenmesi ile spor sektörü, spor yöneticileri tarafından idare edilen bir alan haline gelmiştir. Spor, ekonomi, sağlık ve yönetim gibi çok geniş bir alanda uygulanabilen Toplam Kalite Uygulamaları ise özellikle yönetimsel süreçlerde önemli bir köşe taşı olmuştur. Planlama, uygulama, kontrol ve düzeltme stratejilerinin bir parçası olan Toplam Kalite Yönetimi kurumların yönetim faaliyetlerini gerçekleştirmelerinde kolaylık sağlamaktadır. Hazırlanan bu çalışmada, Antalya ili spor kurum ve kuruluşlarında çalışmakta olan spor yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimine bakış açıları üzerine bir araştırma yapılmıştır. Araştırma için hazırlanan anket 70 spor yöneticisine uygulanmıştır. Ankete katılan denekler tam sayım yöntemi ile seçilmiştir. Ankete katılan bireylere 41 soru sorulmuş, yüzde ve frekans analizi yapılarak istatistikleri çıkarılmıştır. Araştırmaya katılan deneklerin görev yaptıkları kuruluşların büyük çoğunluğunda kalite yönetim sisteminin uygulanmadığı dolayısıyla ilimizde mevcut bulunan spor kulüplerinin Toplam Kalite Yönetimi yapmadıklarını ortaya çıkmıştır. Ancak, ankete katılan kamu ve özel sektörde çalışan bireylerin tamamına yakınının cinsiyetlerine göre kalite tabanlı bir değişim ve yenilenme konusunda kendilerini hazır hissettikleri belirlenmiştir. Yine ankete katılan kamu ve özel sektörde çalışan bireylerce kamuda büyük oranda, özel sektörde daha düşük bir oranda uygulanan temel politika ve hizmet stratejilerinin yeterli olmadığı ifade edilmiştir. Ayrıca bayan spor yöneticilerinin yeniliklere ve hizmet pazarlamasına erkek meslektaşlarından daha açık oldukları saptanmıştır.
  • Öğe
    Lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik Biga iktisadi ve idari birimler fakültesinde bir araştırma
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Erol, Mikail; Erkan
    Küreselleşme ve ekonomik gelişmeler, muhasebe standart ve uygulamalarında sürekli gelişme ve değişmelere neden olduğu gibi muhasebe eğitiminin de değişimine sebep olmaktadır. Bundan dolayı eğitim planlarının ve müfredatlarının bu gelişmelere ayak uyduracak esnek bir yapıya kavuşturulması da önemlidir. Günümüzün ekonomik ve sosyal koşullarında değişmelere ayak uyduracak yetenekli ve bilgili muhasebeciler yetiştirmenin temelinde etkin bir muhasebe eğitimi yatmaktadır. Günümüzde muhasebe alanında yaşanan gelişmeler muhasebe eğitimini etkinleştirilecek yeni yöntem arayışlarına da sebep olmuştur. Bu çalışmanın amacı; lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarılarını etkileyen etkenlerin ortaya çıkarılması amacı ile yazılmıştır.
  • Öğe
    Bir gıda işletmesinde ulaştırma modeli ile yeni bir dağıtım planı geliştirme
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Ertuğrul, İrfan; Tuş Işık, Ayşegül
    İşletmelerin yönetiminde en önemli süreç, karar verme sürecidir. Karar verme sürecinde ussal karar vermenin en büyük yardımcısı ise model kurmadır. Ulaştırma modeli, sunum merkezlerinden istem merkezlerine mal veya hizmet dağıtımı yapılırken bu dağıtım işleminin minimum maliyetle nasıl gerçeklenebileceğini araştıran bir doğrusal programlama tekniğidir. Bu çalışma doğrusal programlamanın özel bir şekli olan ulaştırma modelleri hakkında bazı teorik bilgileri, Denizli ilinde faaliyet gösteren bir gıda işletmesinin dağıtım problemini ve bu dağıtımın maliyet optimizasyonunda ulaştırma modelinin uygulanabilirliğini kapsamaktadır. Kurulan model sonucunda işletmenin mevcut dağıtım planına göre ulaştırma maliyetinde yaklaşık %2’lik bir düşüş sağlayan yeni bir dağıtım planı geliştirilmiştir.
  • Öğe
    E-devlet yapılanması ekseninde kamusal enformasyon ve iletişim teknoloji projelerinin önündeki itici ve kısıtlayıcı etkenler
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Baştan, Serhat
    E-devlet yapılanması kamu hizmetlerinin gelişmiş bir enformasyon ve iletişim alt yapısı üzerinden yürütülmesini ve elektronik veri işlemin kamu hizmetlerinin bütününe yayılmasını sağlamayı amaçlayan bir teknolojik dönüşüm sürecidir. E-devletin ve dayandığı iletim omurgasının devlet ve toplum arasındaki iletişim biçimlerini köklü bir şekilde değiştirme potansiyeli bulunmaktadır. Yazılı, sesli, görsel veya başka türden verilerin genişbantlı ağlar üzerinden paylaşımının, çoklu ortam araçlarının ve etkileşimli dijital video yayıncılığının yakın gelecekte kamu hizmetlerinin sunumunda ana enstrümanlar haline dönüşeceği düşünülmektedir. Ancak e-devlet yapılanması, sadece teknolojik çözümlere temellenen bir eylem olmaktan öte, toplumsal, politik ve hukuksal yönleriyle çok boyutlu bir sorundur. Kamusal enformasyon ve iletişim teknoloji projelerinin gerçekleştirilmesi bir dizi itici ve sınırlayıcı etkenin etkisi altındadır. Bu çok etkenli durumu göz ardı eden tasarım modelleri önemli ölçüde başarısızlığa uğramaktadır. Bu bağlamda çalışmada e-devlet kavramı üzerinde genel bir değerlendirme yapılmakta ve ardından kamu otoritelerini enformasyon ve iletişim sistemlerini güncellemeye iten etkenler ile bu çabanın başarımını olumsuz etkileyen unsurlar üzerine kuramsal bir yaklaşım sunulmaktadır.
  • Öğe
    Hizmet sektöründeki veritabanlı pazarlama araştırmalarının değerlendirilmesi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Haşıloğlu, Selçuk Burak; Sezgin, Mete; Bardakcı, Ahmet
    Hizmet sektöründe veri tabanlı pazarlama, müşterilerin işletmeye sadakatini artırmak ve yeni müşteriler kazanmak için gerekli olan müşteri hakkındaki verilerin işlenmesinde kullanılan stratejik bir pazarlama sürecidir. Bu çalışmada Konya ilindeki büyük konaklama işletmelerinin veri tabanlı pazarlamaya yönelik uygulamalarını araştırmanın yanında, benzer soru formlarını kullanılarak yapılan önceki çalışmalar (Gülcan, 2002; Ceyhan, 2006; Haşıloğlu ve Soydaş, 2007) karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Önceki çalışmalarda kullanılan farklı ölçekleri standart hale getirmek için Bardakcı ve Haşıloğlu (2007) tarafından geliştirilen ölçek dönüşüm sürecinden faydalanılmıştır.
  • Öğe
    Ak Parti’nin aylık dergisi Türkiye Bülteni’nde kadın siyasetçiler ve kadın politikalarının sunumu.
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Cansun, Şebnem
    Bu çalışma Adalet ve Kalkınma Partisi’nin aylık yayını Türkiye Bülteni’nde kadın siyasetçilerin, kadın politikalarının sunumu üzerinedir. AK Parti’nin kadın konusuna duyarlılığı vardır ve bu durum Bülten’e de yansımıştır. Bülten başta başkan Erdoğan’ınkiler olmak üzere siyasetçilerin kadın konusundaki görüşlerini, bu alanda gerçekleştirilen ilerlemeleri, Birleşmiş Milletler’in Kadın Konferansları, dokümanları hakkındaki bilgileri içermiştir. Partililer kadınların sorunları ve çözüm yöntemleri üzerine düzenli bilgi yağmuruna tutulmuştur.
  • Öğe
    Türkiye’de halka ilk arzı yapılan hisse senetlerinin kısa dönem fiyat performans analizi (2000–2006)
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Altan, Mikail; Hotamış, Tevfik Nadi
    Halka arzda ilk gün fiyatı, hisse senedinin düşük değerlenip değerlenmediğini açıklamada yetersiz kalabilir. Ancak bu hisse senetlerinin ilk gün, ilk hafta, ilk ay ve ilk üç aylık getirileri ilk arzda belirlenen fiyatın düşük olup olmadığı konusunda değerlendirme olanağı sağlayabilir. Çalışmada Türkiye’de 2000–2006 döneminde halka açılan şirketlerin bu getirileri hesaplanarak kısa dönem fiyat performans analizi yapılmıştır. Türkiye’de bu dönemde halka arz edilen hisse senetlerinin bazılarının yüksek bazılarının düşük değerlendiği, ancak genel ortalama bazında diğer ülkeler ile karşılaştırıldığında düşük veya yüksek değerlemenin olmadığı tespit edilmiştir.
  • Öğe
    National securities of small states in the international system
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Demir, İdris
    International relations is sometimes defined to be in a state of anarchy because of the absence of an above authority. Nation states are trying to provide peace and security for their citizens in this anarchic environment. Big and strong states have been very influential in directing the international system in promoting their interestests and sovereignity. Small states, however, have a different attitude towards the international system. They have to develop some strategies to provide security to their citizens which they sometimes are unable to supply on thir own. Small states form regional alliances, become members of international institutions or establish strong connections with most powerful states in the international system. In this context, the security perceptions of Baltic States provide a logical ground for the security calculations of small states.
  • Öğe
    Yapısal kırılma testleri ile türkiye’de işsizlik histerisinin analizi: 1923- 2006 dönem
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Barışık, Salih; Çevik, Emrah İsmail
    Tüm dünya ekonomilerinin olduğu gibi Türkiye ekonomisinin de en temel sorunlarından birisi işsizliktir. Türkiye’de işsizlik oranları 1950 yılından itibaren sürekli artan, 1979, 2001 gibi tarihlerde sıçrama yapan ve sıçrama sonrası azalma eğilimi göstermeyen bir özelliğe sahiptir. 2002 yılından itibaren enflasyon ve büyümede iyileşmeler sağlanmasına rağmen işsizliğin eski seviyelerine geri dönmemesi işsizlikte histeri etkisinin varlığına dikkat çekmektedir. 1923-2006 dönemi yıllık işsizlik verilerini kapsayan bu çalışma farklı bir yaklaşımla yapısal kırılma testleri ile histeri etkisini analiz etmektedir. Analizde kullanılan kırılma testleri 1968 yılında kırılma olduğunu tespit etmiştir. Birim kök testleri ve yarı parametrik güçlü hafıza modelleri histeri etkisinin varlığını ispatlamıştır. Bu nedenle işsizlik ile mücadelede histeri etkisinin de dikkate alınması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
  • Öğe
    Yerli ve yabancı indirimli süpermarket zincirleri müşterilerinin bu marketleri değerlemeleri üzerine bir pilot araştırma
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2008-06) Yıldırım, Hüseyin Hakan; Kurtuluş, Sema
    Perakendecilik sektörü dünyada ve Türkiye’de hızla gelişmektedir. Sektör geliştikçe geleneksel perakendecilik yerini modern perakendeciliğe bırakmaktadır. Gıda perakendeciliği içerisinde önemi gittikçe artan indirimli süpermarketler, ulusal veya global boyutlarda bulunmaktadır. Bu çalışmada perakendecilik ve gıda perakendeciliği kavramları, dünyada ve ülkemizdeki gelişimi, indirimli süpermarketler ve ülkemizdeki indirimli süpermarketler hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmada yerli ve yabancı indirimli süpermarket zincirleri müşterilerinin demografik ve sosyo-ekonomik özellikleri, satın alma alışkanlıkları ve müşterilerin bu marketleri nasıl değerlendirdiği araştırılmıştır. Araştırma yöntemi olarak yüzyüze anket yönteminin uygulandığı bu araştırmada, müşterilerin değerlendirmelerine göre yerli ve yabancı indirimli süpermarketler arasında fark olup olmadığı araştırılmıştır. Analize dahil edilen 400 ankete uygulanan t testi sonucunda her iki tip indirimli süpermarket arasında anlamlı farklılığın olduğu saptanmıştır