Cilt 1 - Sayı 2 (Aralık 2019)
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Okul öncesi dönemde fen eğitimi ve önemi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Önal, Taha Kasım; Sarıbaş, DenizÇocukların fen ile ilgili ilk deneyimleri doğal çevreleriyle etkileşime geçmeleri ile başlar. Bu ilk deneyimler sonrası, çocuğun araştırma, öğrenme ve çevreyi keşfetme eğilimi yaşamı boyunca devam eder. Eğitim sürecinin önemli bir aşaması olan okul öncesi eğitim döneminde, çocuklara fen ve bilim ilgisinin kazandırılması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem fen eğitimini çeşitli yönleri ile ele alarak, önemini ortaya koymaktır. Bu bağlamda okul öncesi dönem fen eğitiminin amacı, özellikleri ve yöntemleri ayrıntılı şekilde ele alınmıştır. Ayrıca, konuya ilişkin olarak aile ve öğretmenin rolü başlıkları üzerinde durulmuştur. Bu çalışma ile, okul öncesi dönem fen eğitiminin önemi konusunda farkındalık yaratılması ve bu eğitimin daha etkin ve verimli hale getirilebilmesi için fikirler sunulması hedeflenmiştir. Ayrıca, konuyla ilgili atılacak adımlara katkı sunulmaya çalışılmıştır.Öğe Frankfurt okulu bağlamında eleştirel teori ve eğitim(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Kavurgacı, Şenay; Selvitopu, AbdullahBu çalışmanın amacı, Frankfurt Okulu’nun kuruluş tarihini, amacını, eleştirel düşünceleriyle dikkat çeken Max Horkheimer, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse ve Jürgen Habermas’ın fikirlerini irdelemek ve söz konusu fikirlerin eğitime yansımalarına değinmektir. Bu çerçevede okulun kuruluşuna ilişkin çeşitli dönemselleştirmeler sunulmuş, dönemlerin özellikleri ele alınmış, öncü fikir insanlarının görüşleri incelenmiş ve “Eleştirel Teori” ile özdeşleşme sürecine değinilmiştir. Diğer yandan “Frankfurt Okulu serüveni nedir? Eleştirel Teori bakış açısıyla eğitim paydaşlarının bulundukları konumun önemi nedir? Eğitim paydaşlarına düşen görevler nelerdir ve kültür endüstrisi eğitime nasıl yansımaktadır?” gibi soruların muhtemel cevaplarına ilişkin değerlendirilmeler yapılmıştır. Çalışma sonunda Eleştirel Teori ile eğitim sistemi birlikte ele alınıp yorumlanmış ve eğitim paydaşlarına çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Kaynaştırma eğitimine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Karaman ilinde bir araştırma(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Demir, Erdal; Usta, MeryemSon yıllarda eğitim sistemi içerisinde, kaynaştırma eğitimine yönelik çalışmaların arttığı gözlenmektedir. Kaynaştırma eğitimi ile öğrencilerin örgün eğitim çerçevesinde akranı olan diğer öğrenciler ile birlikte öğrenim görmesi amaçlanmaktadır. Türkiye’de de Milli Eğitim Bakanlığı öncülüğünde, okullarda kaynaştırma eğitimi uygulamalarına yer verilmektedir. Yasal düzenlemeler ve kurumsal yapılanmalar ekseninde uygulamaya konulan kaynaştırma eğitiminde okul-aile-öğretmen işbirliği önem arz etmektedir. Buradan hareketle hazırlanan çalışmanın temel iddiası, “kaynaştırma eğitimi sürecinde, öğrenci-öğretmen iletişimini artırabilmek ve öğrencinin sınıfa/okula uyumunu sağlayabilmek adına aile ile etkileşim içinde hareket edilmesi ve öğretmenler başta olmak üzere okulda tüm aktörlerin süreci sahiplenmesi gerektiğidir”. Bu iddia ekseninde hazırlanan çalışmanın temel amacı Karaman ili örneği üzerinden hareketle sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışmada Karaman il merkezinde devlet okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili düşüncelerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen bilgi ve bulgular değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılarak 25 sınıf öğretmeni ile yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler ile gerçekleştirilen görüşme sonucunda elde edilen bilgi ve bulgular betimsel analizi yöntemiyle değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgu ve sonuçlara göre, araştırmaya dâhil edilen öğretmenlerin çoğunluğu kaynaştırma eğitimine yönelik olumlu bakış açısı duymaktadır. Kaynaştırma öğrencilerine yönelik materyallerin yetersiz olduğu, kaynaştırma eğitimi sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin iyileştirilmesi gerektiği, kaynaştırma eğitimi verecek öğretmenlere yönelik konu ile ilgili etkili ve işlevsel eğitim verilmesinin elzem olduğu çalışmanın diğer sonuçlarıdır. Kaynaştırma eğitimine yönelik başarıyı artırmada fiziksel şartların iyileştirilmesi, Rehberlik Araştırma Merkezleri ve üniversiteler başta olmak üzere kurumsal destek alınması, bunların yanında aileler ile etkileşim içinde hareket ederek, ailelerin konu ile ilgili farkındalıklarının artırılması ve bilinç düzeyinin iyileştirilmesi gerektiği öğretmen görüşleri dikkate alınarak ortaya konulmuştur.Öğe Öğrenmede motive edici stratejiler ölçeği (mslq) motivasyon alt ölçeğinin Türk dili’ne ve ilkokul 4. sınıf düzeyine uyarlanması(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Erbil, Deniz Gökçe; Kocabaş, AyferBu araştırmada Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği (MSLQ) Motivasyon Alt Ölçeğinin Türk Dili’ne, ilkokul 4. sınıf düzeyine ve sosyal bilgiler dersine uyarlanması amaçlanmıştır. Orijinal ölçek maddelerinin çevirisi tamamlandıktan sonra, iki yabancı dil uzmanı tarafından kontrol edilmiştir. Ölçek maddelerinin ilkokul dördüncü sınıf düzeyine uygun olup olmadığı amacıyla Sınıf Eğitimi ve Motivasyon konusunda uzman üç akademisyenden görüş alınmıştır. Çalışma grubunu İzmir ve Karaman illerinde öğrenim görmekte olan 258 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizi amacıyla, güvenirlik noktasında Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı, madde toplam puan korelasyon değerleri ve madde ayırt-edicilikleri tespit edilerek değerlendirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliğini ortaya koymak Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) gerçekleştirilmiştir. Uyum indeksleri ve yol analizi DFA’da veri analiz yöntemleri olarak kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda beş alt boyuttan oluşan, 25 maddelik ölçme aracı Türkçe’ye ve ilkokul dördüncü sınıf düzeyine uyarlanarak, ölçeğin yapısı doğrulanmıştır.Öğe Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının “insan hakları ve demokrasi” kavramı ile ilgili geliştirdikleri metaforlar(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Yazıcıoğlu, Aylin; Alkan, VesileOkul ve sınıf ortamında öğrencilerin birbirleriyle, okul idarecileriyle ve öğretmenleriyle olan iletişimlerinde, insan hakları ve demokrasi kavramları, hem değerler eğitimi çerçevesinde ele alınması hem de güncellik taşıması sebebiyle önemlilik göstermektedir. Bu çerçevede çalışmada; sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının “insan hakları ve demokrasi” kavramına yönelik geliştirdikleri metaforları belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel desende hazırlanmıştır. Çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenimine devam eden 104 sınıf öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak bir form geliştirilmiştir. Formda öğretmen adaylarına açık uçlu soru yöneltilmiş, çalışma verilerinin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinden 9 farklı tema ortaya çıkmış, bu tema başlıkları altında çeşitli metaforlar alıntılarla desteklenmiştir. İnsan hakları ve demokrasi kavramlarına yönelik araştırmalar çeşitli branşlardaki öğretmen gruplarıyla birlikte yapılabilir, karşılaştırmalı olarak ele alınabilir.