Sayı 39 Cilt 22 ( Aralık 2020 )

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Üniversitelerde stratejik planlama süreçlerinin karşılaştırmalı analizi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2020) Kocaoğlu, Mustafa; Karaman, Sümeyra; Sarıgül, Merve Melek; Öztaş, Nazlıcan
    Stratejik plan, üniversitenin misyonunun, vizyonunun, gerçekleştirmek istediği hedeflerinin ve bu hedeflere ulaşabilmek için ihtiyaç duyulan kaynakların belirlendiği genellikle beş yıldan oluşan raporlardır. İyi bir stratejik plan için üst yönetimin planı sahiplenmesi, paydaşların görüşlerinin alınması, diğer üniversitelere rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için strateji geliştirilmesi, her yıl performans programının hazırlanması, hedeflerin gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini gösteren faaliyet raporlarının oluşturulması gerekmektedir. Bu hususlara dikkat edildiğinde başarılı bir stratejik plan elde edilmiş olmaktadır. Farklı üniversitelerin stratejik planlarının karşılaştırmalı olarak ele alındığı bu çalışmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Tesadüfi olarak seçilen üç üniversitenin hem şu an geçerli olan hem de bir önceki stratejik planları betimsel olarak irdelenmiş ve elde edilen bulgular karşılaştırmalı biçimde değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde, her üç üniversitenin stratejik plan çalışmalarının, mevzuatta öngörülen hükümlere tamamen uygun olduğu ancak kurumsal olarak birtakım farklılıklar taşıdığı anlaşılmıştır.
  • Öğe
    Kişisel verilerin çevrimiçi mahremiyet ile ilişkisinin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2020) Öz, Murat; Kılıç, Duygu
    Bu çalışmada kişisel verilerin çevrimiçi mahremiyet ile olan ilişkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel yöntem olan içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 2012-2019 yılları arasında yayımlanan kişisel veriyi mahremiyet boyutu ile ele alan çalışmalar içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Sonuç olarak incelenen makaleler arasında en sık tekrar edilen kelimelerin mahremiyet ve veri olduğu anlaşılmıştır. Tüketici mahremiyeti konusunda bireylerin farkındalıkları üzerinde durulan çalışmalar olmasına rağmen farkındalık kelimesinin en az tekrar eden kelimeler arasında olduğu aynı zamanda mahremiyet endişesi ve kaygısı üzerinde çok fazla durmadığı anlaşılmıştır. Bu bağlamda kişisel verilerin ihlali konusunda tüketicilerin mahremiyet endişeleri, kaygıları ve farkındalıkları üzerine odaklanılması gerekmektedir.
  • Öğe
    Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n covid-19 pandemi̇ dönemi̇ öğrenme süreci̇ne ili̇şki̇n algılarına yöneli̇k ni̇tel bi̇r araştırma
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2020) Seçkin, Zeliha; Elçi, Alev; Doğan, Onur
    COVID-19 pandemi süreci, tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de Yükseköğretim Kurumlarının yüz-yüze öğretimden uzaktan öğretime geçmesini zorunlu kılmıştır. Bu bağlamda yükseköğretim kurumlarının mihenk taşı olan öğrencilerin yüz-yüze ile uzaktan öğretimi kıyaslayarak yapacakları değerlendirmelerin araştırılması önem arz etmektedir. Bu çalışmada, uzaktan öğretim yöntemi ile ders alan üniversite öğrencilerinin davranış, tutum ve psikolojik duygu durumuna ilişkin algılarını belirlemek amaçlanmaktadır. Elde edilen verilerle nitel araştırma yöntemlerinden betimsel çözümleme yapılarak dört ana tema ve on bir alt tema belirlenmiştir. Bulgulara göre, öğrenciler yüz-yüze öğretim ile ilgili olumlu, uzaktan öğretim ile ilgili olarak da daha çok eleştirel görüşler belirtmişlerdir. Psiko-sosyal ortam bağlamında sosyal ilişkiler ve duygu durumları ile ilgili olumsuz; sosyal etkinlikler ve toplumsal sorumluluk bağlamında olumlu; aileleri ile olan ilişkileri açısından da mutlu ve çatışma içerikli farklı ifadeler kullanmışlardır. Sonuç olarak öğrencilerin hem olumlu hem de olumsuz görüş bildirmelerine rağmen sürece uyum sağlamaya çalıştıkları ve toplumsal bilincin oluşması konusunda farkındalıklarının olduğu tespit edilmiştir.