Sayı 24 Cilt 1 ( Haziran 2013 )
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe II. Abdülhamit döneminde Dr. Bahaeddin Şakir’in Osmanlı Veliahtları ile ilişkileri(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Uca, Alaattinİttihat ve Terakki Cemiyeti II. Abdülhamit yönetimine son vermek için kuruldu. Cemiyet, bu amaçla Osmanlı Devletinin hanedan üyeleri ile irtibat kurdu. Bu kişiler Yusuf İzzettin ve Mehmet Reşat idi. Dr.Bahaeddin Şakir hem Yusuf İzzettin Efendi’ye hem de Mehmet Reşat’a bir mektup yazdı. Dr.Bahaeddin Şakir bu mektuplar vasıtasıyla onlardan bazı taleplerde bulundu. Bu durum Osmanlı veliahtlarının İttihat ve Terakki Cemiyeti ile irtibatı olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada hanedan üyeleri ile İttihat ve Terakki Cemiyeti arasındaki ilişkiler üzerinde durulmuşturÖğe Türkiye’de sivil anayasa arayışları, anayasal iktisat ve anayasada bulunması gereken iktisadi-mali hükümler(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Acar, Mustafa; Bilir, HüsnüTürkiye bugünlerde sivil anayasa hazırlıkları yapmaktadır. Toplumsal barış ve huzur için Türkiye’nin sivil, demokratik, çoğulcu ve özgürlükçü bir anayasaya çok ihtiyacı vardır. Askeri darbe ürünü anayasadan kurtulmak Türkiye’nin istikrarlı ve itibarlı bir ülke olması açısından elzemdir. Anayasada iktisadi-mali hükümlerin bulunması tartışmalı bir konudur. Bu çalışma, kamu tercihi teorisi ve anayasal iktisat tartışmalarına atıfla, anayasada iktisadi-mali hükümlerin bulunmasının fayda ve sakıncalarına değinmekte ve siyasi otoritenin tercih imkanlarını ortadan kaldırmayacak, ama keyfi uygulamalara da meydan vermeyecek, orta yolcu öneriler sunmaktadırÖğe İmaj yönetiminin TV dizi seyircileri üzerindeki etkisi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Öneren, MelahatGünümüzde hayata dair her şey teknoloji, küreselleşme ve bilgi toplumu kavramlarından etkilenmekte, değişmekte ve gelişmektedir. Diğer yandan giderek daha da şiddetlenen rekabet ortamı, sürekli değişim ve gelişim işletmelerin rakiplerine üstünlük sağlayabilmeleri için mevcut imajlarını gözden geçirmelerini ve kurumsal imajlarını geliştirmek üzere çalışmalara girmelerini zorunlu kılmıştır. Bu yüzden işletmelerin amaçlarına ulaşmada imaj ve kurumsal imaj yönetimi kaçınılmaz ve bir o kadar da gerekli hale gelmiştir.Öğe Etkili zaman yönetimi uygulamalarında yöneticileri engelleyen zaman tuzakları: Edirne il merkezindeki tekstil fabrikalarında görev yapan yöneticiler üzerinde bir araştırma(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Küçükaltan, Derman; Karalar, Serol; Keskin, GülayDiğer tüm canlılar gibi insanlar da sınırlı bir zaman dilimi içerisinde yaşamlarını sürdürmektedirler. Bazı bireyler yaşamlarını dolu dolu geçirirlerken, bazıları boş bir yaşam sürdüklerini bazıları da diğerlerine göre sürekli bir acele halinde olduklarını dile getirmektedirler. Aradaki bu fark hayata bakış açısından kaynaklanmaktadır ve hayat boyunca faaliyetlerin planlanması ile ilgili olmaktadır. Benzer şekilde günümüz işletmeleri de rekabet yoğun bir iş dünyasında faaliyet göstermek zorunda kalmaktadırlar. Bu noktada zaman yönetimi ve zaman kavramları ön plana çıkmaktadır. Zaman yönetimi, rekabet yoğun sektörlerde yer alan işletmeler ve bu işletmelerde görev yapan yöneticiler ile tüm diğer işgörenleri örgütsel ve bireysel açıdan ilgilendiren bir kavramdır. Bu bağlamda; çalışmanın amacı etkili zaman yönetimi hususunda yöneticileri engelleyen zaman tuzaklarını incelemektir. Belirlenen amaçla; Edirne il merkezinde faaliyet gösteren tekstil fabrikalarında görev yapan 21 yönetici üzerinde bir zaman yönetimi anketi uygulanmıştır. Daha sonra; elde edilen bulgular üzerinde istatistiki analizler yardımıyla yorumlar yapılmıştır.Öğe Tüketicilerin ithal hayvansal ürünler karşısındaki tutum ve davranışlarının logistik regresyon analizi ile tahmini(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Karabaş, SelmaBu çalışmada ithal hayvansal gıdaların tüketimi konusunda tüketicilerin tutum ve davranışları üzerinde etkili olan; sosyal, ekonomik, demografik ve inanç faktörleri analiz edilmiştir. Araştırmanın analizi için Ankara ilindeki tüketicilerle anket yapılmıştır. Analiz yöntemi olarak logit regresyon analizi kullanılmıştır. Tüketicilerin ithal hayvansal ürünlerin tüketiminde en çok ekonomik ve inançla ilgili faktörlerden etkilendikleri saptanmıştır. Bu faktörler; fiyat, kalite, marka, hayvan cinsi, inanç, eğitim ve et tüketimi olarak regresyon modeline dahil edilmiştir. Fiyat ve bütçeye uygunluk gibi ekonomik faktörler ile inanç faktörünün ithal hayvansal ürün tüketiminde önemli faktörler olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Karadağ-Mahalaç Tepesi (Karaman) üzerine bir araştırma(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Kurt, MehmetKaraman’ın kuzeyinde yer alan Karadağ’da çok sayıda tarihi kalıntı bulunmaktadır. Bunlardan en önemlisini, dağın en yüksek noktasında yer alan Mahalaç Tepesi oluşturmaktadır. Mahalaç adının ise, Hıristiyanlık dinindeki Mikhael’den geldiği düşünülmektedir. Mahalaç’taki Hititler dönemine ait hiyeroglif yazıtlar ve sunak, bu dağın en eski devirlerden itibaren kutsal bir dağ olduğuna işaret etmektedir. Yine bu kutsal alan üzerinde manastır, kilise ve şapelden oluşan bir kompleks bulunmaktadır ki dağın bu özelliğinin Bizans döneminde de devam etmiş olduğunu gösterir. İşte bu çalışmanın amacı, Karadağ’ın zirvesinde yer alan çeşitli dönemlere ait kalıntıları tanıtmak ve önemine dikkat çekmektir.Öğe Kırsal peyzaj planlamada agroturizm ve agriturizm(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Duran Gökalp, Derya; Yazgan, Murat E.Turizm ülke ekonomisi için gelir getirici önemli bir kaynaktır. Turizm ile ülkemizin doğal ve kültürel peyzaj varlıklarının değerlendirilmesi, hizmete sunulması ve bu faaliyetlerden kazanç sağlanması temel amaçtır. Ancak plansız yada sadece otel işletmesine dayanan bu turizm şekli doğanın tahrip olmasına, doğal ve kültürel peyzaj özelliklerinin bilinçsizce kullanılmasına yada yok edilmesine sebep olmaktadır. Agroturizm ve agriturizm bu sebeplerden dolayı ortaya çıkan turizm çeşitleridir. Son yıllarda önem kazanan bu turizm çeşitleri doğayla barışık olmakla birlikte, var olan doğal ve kültürel peyzaj değerlerinin korunmasını, tanıtılmasını ve sürdürülebilirliğini amaçlamaktadır. Ülkemizin turizm ve kırsal peyzaj potansiyeli içinde agro ve agri turizmin önemi her yıl artmaktadır. Bu çalışmada kırsal peyzaj planlamada agro ve agri turizm nedir, uygulama şartları, genel özellikleri, birbirinden farkı, ülkemiz açısından turizm potansiyeline katkısı ve önemi incelenmiştirÖğe Türkiye’nin önemli inanç turizmi merkezlerinden biri: Akdamar Kilisesi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Kaya, Fazıl; Cankül, Duran; Demirci, BarışAkdamar kilisesi, Van ilinin Gevaş ilçesi sınırlar içerisinde Akdamar Adası’nın güneydoğusunda ve kıyaya 3 km uzaklıkta bulunmaktadır. Akdamar kilisesi, kutsal haç adına Vaspurakan Kralı 1.Gagik tarafından M.S 915 ile 921 yılları arasında Keşiş Manuel’e yaptırılmıştır. Kutsal Hac’a ithaf eden kilise merkezi kubbelidir ve dört yapraklı yonca biçimli hac plana sahiptir. Kubbenin yerden yüksekliği 20.40 metredir. Kilisenin etrafını çeşitli bantlar halinde taş kabartmalarda İncil ve Tevrat’tan alınan dini konular günlük olaylar ve av sahneleri işlenmiştir. Ermeni halkı için çok önemli olan ve hac merkezi olarak kabul edilen Akdamar kilisesi, 2007 yılında restore edilip 95 yıl aradan sonra 2010 yılında tekrar ayine açılmıştır. Ermeniler, bu kiliseyi ziyaret etmeyi, dini bir vecibe olarak görmekte ve kutsal yerlerden biri olarak kabul etmektedirler. Bu nedenle, inanç turizmi açısından çok büyük bir potansiyel oluşturmaktadır. Ayrıca, uluslar arası arenada bilinen önemli bir kültürel varlık olan Akdamar adası içinde yer alması ve muhteşem manzarasıyla da turistik bir çekim merkezi durumundadır. Bu noktadan hareketle çalışma; Gevaş ilçesi sınırları içinde bulunan Akdamar adası ve Akdamar kilisesinin bölge halkı açısından sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yönünün değerlendirilmesine yöneliktir.Öğe Turizm pazarlaması açısından Malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2013-06) Gök, Ayda; Tuna, Hakan20. yüzyılın sonlarına doğru hızla gelişen turizm hareketleri daha çok deniz, güneş ve kum ilişkisine dayanmaktaydı. Fakat günümüzde deniz, güneş, kum üçlüsünden doğa ve kültür turizmine yönelik bir değişim görülmektedir. Böylece, turizm faaliyetleri sadece sahil kenarlarında değil, doğal ve kültürel açıdan cazip iç kesimlerde de önemli gelir kaynaklarından birisi haline gelmektedir. Malatya ili doğa ve kültür turizmi açısından zenginlikleri bulunan, çok eski bir tarihi geçmişi olan bir ilimizdir. Eskimalatya ve Aslantepe’de bulunan eserler tarihi zenginlikler olarak dikkat çekerken; Sultansuyu, Karakaya Barajı ve Levent Vadisi doğa turizmi kapsamında Malatya'nın keşfedilmeyi bekleyen değerleridir. Malatya’da halk oyunları, geleneksel giyim, geleneksel el sanatları, mutfak kültürü önemli değerleri oluşturmaktadır. Ayrıca Malatya'nın UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesinde yer alan Nemrut Dağı'na bağlantısı turistik çekiciliğini arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Malatya ilinin turizm potansiyelini ortaya koymak, yapılabilecek alternatif turizm türlerini saptamaktır. Malatya ilinde turizmin gelişmesinde etkili olan yerel yöneticiler ve uzmanlarla anket yapılarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilere Swot analizi tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Malatya ili turizminin güçlü yönleri sağlık tesisleri, zengin tarih, kültür ve tabiat varlıkları, coğrafi konum, iklim ve bozulmamış çevre olarak belirlenmiştir. Zayıf yönleri tanıtım ve pazarlamanın yetersizliği, turizm bilincinin gelişmemiş olması, yatırımcılar için çekim merkezi olmaması, alt yapı ve hizmet kalitesinin yetersizliği, kurumlar arası iletişim ve koordinasyon eksikliği, yerel yönetimlerin ilgisizliği ve eğlence ve alışveriş noktalarının yetersizliği olarak bulunmuştur. Fırsatları üniversite kenti olması, dağ, tarih ve kültür turizmine olan ilginin artması ve sağlık tesislerinin sayısının çok olmasıdır. Tehdit unsurları ise kentin turistik imajının zayıflığı, imar ve yapı denetiminin zayıflığı olarak bulunmuştur.