Dalkılıç, Emine2023-05-032023-05-032022Dalkılıç, Emine.(2022). Rekreasyon faaliyetlerine katılan bireylerin çevrimiçi öğrenme ortamında algılanan sosyalleşme düzeyleri. KMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rekreasyon Yönetimi Ana Bilim Dalıhttps://hdl.handle.net/11492/7141Tez No : 776798Bu çalışmanın amacı, rekreasyon faaliyetlerine katılan bireylerin çevrimiçi öğrenme ortamında algılanan sosyalleşme düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma da betimsel araştırma yöntemlerinden tarama (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya rekreasyon amaçlı spora katılan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 205 erkek ve 115 kadın toplam 320 katılımcı yer almıştır. Boş zaman yönetimi verileri için Wang ve arkadaşları (2011) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik ve güvenirliği Akgül ve Karaküçük (2015) tarafından gerçekleştirilen “Boş Zaman Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın sosyalleşme verileri için Çevrimiçi öğrenme ortamında algılanan sosyalleşme ölçeği Kreijns ve arkadaşları (2007) tarafından geliştirilmiştir. Ölçeğin Türkçe’ ye uyarlanması Bardakçı (2010) tarafından gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın veri toplama işlemi online olarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik, bağımsız değişkenlere göre bağımlı değişkenlerdeki farkı belirlemek için tek yönlü ANOVA ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Bulgulara göre ANOVA bulgularına göre, rekreasyon faaliyetlerine katılan bireylerin çevrimiçi öğrenme ortamında sosyalleşme düzeyi cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Katılımcıların cinsiyet değişkeni ile boş zaman yönetimi arasında istatistiksel olarak anlamlı fark belirlenmemiştir. Korelasyon bulgularına göre sosyalleşme ile boş zaman yönetimi arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonucunda rekreasyon faaliyetlerine katılan bireylerin çevrimiçi öğrenme ortamında algılanan sosyalleşme düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştirThe aim of this study was to examine the perceived socialization levels of individuals participating in recreational activities in the online learning environment. Survey method, one of the descriptive research methods, was used in the research. There were 205 male and 115 female, totally 320 participated who followed recreational sports voluntarily accepted to take part in this study. Leisure time management data were collected with “Leisure time management scale” which was developed by Wang et al. (2011) and transferred to Turkish language by Akgül and Karaküçük (2015). For socialization data, “Perceived socialization scale in online learning environment” which was developed by Kreijns et al. (2007) and transferred to Turkish language by Bardakçı (2010). The data collection process was carried out online platform. To data analyze, descriptive statistics, canonical correlation and one way ANOVA which was utilized to determine difference in dependent variables according to independent variables were used. Results showed that the socialization level of individuals participating in recreational activities in the online learning environment did not differ significantly in terms of the gender variable. There was no statistically significant difference between the gender variable and the leisure time management. According to the correlation results, it was determined that there was a positive and significant relationship between socialization and leisure time management. As a conclusion, perceived socialization levels of individuals participating in recreational activities were high in the online learning environmenttrSosyalleşmeÇevrimiçi öğrenme ortamıBoş zaman yönetimiRekreasyon faaliyetiSocializationOnline learning environmenLeisure time managementRecreational facilitiesRekreasyon faaliyetlerine katılan bireylerin çevrimiçi öğrenme ortamında algılanan sosyalleşme düzeyleriPerceived socialization levels of individuals participating in recreation activities in the online learning environmentMaster Thesisinfo:eu-repo/semantics/openAccess776798