Oflaz, Gülçin2021-01-242021-01-242019Oflaz, G . (2019). Students’ ways of thinking about rate of change . Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi , 1 (1) , 1-8.2687-4334https://hdl.handle.net/11492/4795Değişim oranı, fonksiyonların anlaşılmasında önemli bir konudur. Aslında değişim oranı da bir fonksiyon gibi düşünülebilir. Çünkü bir niceliğin diğerine göre değişim oranı hakkında muhakeme etmek fonksiyon kavramının temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin değişimin oranı konusunda sahip oldukları düşünme yollarını belirlemektir. Çalışmanın verileri uygulanan öğretim deneyi süresince elde edilmiştir. Öğretim deneyinde uygulanan görevler ise öğrencilerin değişimin oranı konusunda anlayışlarını ortaya koyacak şekilde oluşturulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin düşünme yolları niceliksel olmayan değişim oranı ve niceliksel değişim oranı şeklinde kategorize edilebilir. Öğretim deneyinin sonucunda öğrencilerin düşünme yolları, niceliksel olmayan değişim oranından niceliksel değişim oranına doğru değişim göstermiştir.enRate Of ChangeTeaching ExperimentWays Of ThinkingDeğişim OranıÖğretim DeneyiDüşünme YollarıStudents’ ways of thinking about rate of changeÖğrencilerin değişim oranına ilişkin düşünme yollarıArticle1118info:eu-repo/semantics/openAccess