Canbulat Şahiner, NejlaKalkan, Hale2025-09-032025-09-032025https://hdl.handle.net/11492/11032Bu araştırma; çocukların deprem deneyimlerinin ebeveyn ve çocuk gözüyle değerlendirmesi amacıyla yürütüldü. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşım yöntemi ile Temmuz-Ağustos 2024 tarihleri arasında 24 ebeveyn ve çocuk ile gerçekleştirildi. Veriler demografik bilgi formu, ebeveyn görüşme formu ve çocuk görüşme formu ile toplandı. Veriler SPSS 21 programında tanımlayıcı istatistikler (sayı, yüzde, ortalama, minimum-maksimum değer) ile değerlendirildi. Nitel verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz teknikleri kullanıldı. Araştırmada veriler içerik analiziyle değerlendirildi. Araştırma grubundaki çocukların yaş ortalamalarının 11,12±,89 (min=10, maks=12) ebeveynlerin yaş ortalamalarının 40,00±6,64 (min=32, maks=53) olduğu belirlendi. Ebeveynler ortalama 3,75±,98 (min=2, maks=6) çocuğa sahip idi. İçerik analiziyle elde edilen tema ve alt temalar doğrudan alıntılarla ve yorumlarla aktarılmıştır. Ebeveyn görüşmelerinden elde edilen ham verilerin analiziyle elde edilen temalar, "Duygusal Zorluklar", "Psikolojik Etkiler", "Yaşam Tarzı Değişiklikleri", "Değişen Arkadaşlık İlişkileri", "Geleceğe Etkiler" ve "Çocukları için ellerinden geleni yapma" idi. Çocukların görüşmelerinden elde edilen ham verilerin analiziyle elde edilen tema ve alt temaların Duygusal Zorluklar", "Psikolojik Etkiler", "Yaşam Tarzı Değişiklikleri", "Değişen Arkadaşlık İlişkileri" ve "Geleceğe Etkiler" olduğu görüldü. Deprem gibi travmatik deneyimlerin çocukları birçok açıdan olumsuz etkilediği ortaya çıkmıştır. Çocukların depreme hazırlı olmaları ve deprem sonrası çocukların ihtiyaçlarına yönelik uygun müdahalelerin hızlı bir şekilde planlanması ve uygulanması esastır.This research; It was conducted to evaluate children's earthquake experiences from the perspective of parents and children. The research was conducted with 24 parents and children between July and August 2024, using the phenomenological approach method, one of the qualitative research methods. Data were collected with a demographic information form, parent interview form and child interview form. The data were evaluated with descriptive statistics (number, percentage, average, minimum-maximum value) in the SPSS 21 program. Descriptive analysis techniques were used to evaluate qualitative data. In the research, the data were evaluated by content analysis. It was determined that the average age of the children in the research group was 11.12±.89 (min=10, max=12) and the average age of the parents was 40.00±6.64 (min=32, max=53). Parents had an average of 3.75±.98 (min=2, max=6) children. The themes and sub-themes obtained through content analysis were conveyed with direct quotes and comments. The themes obtained through analysis of raw data from parent interviews were "Emotional Difficulties," "Psychological Effects," "Lifestyle Changes," "Changing Friendship Relationships," "Implications for the Future," and "Doing their best for their children." By analyzing the raw data obtained from the children's interviews, it was seen that the themes and subthemes obtained were "Emotional Difficulties", "Psychological Effects", "Lifestyle Changes", "Changing Friendship Relationships" and "Impacts on the Future".It has been revealed that traumatic experiences such as earthquakes negatively affect children in many ways. It is essential for children to be prepared for earthquakes and to quickly plan and implement appropriate interventions for the needs of children after the earthquake.trÇocukların Deprem DeneyimleriDepremHemşirelikÇocukChildChildren's Earthquake ExperiencesEarthquakeNursingEbeveyn ve çocuk gözüyle depremzede çocukların deneyimleri: Nitel bir araştırmaExperiences of earthquake children from the perspectives of parents and children: A qualitative researchMaster Thesisinfo:eu-repo/semantics/openAccess940708