Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bertiz, Yasemin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Acil durum uzaktan öğretim sürecinde bir üniversite profili
    (2023) Bertiz, Yasemin; Kırmacı, Ömer; Aslan, Bora
    Bu çalışmanın amacı, acil durum uzaktan öğretim sürecinde verilen öğretimin SWOT analizini yapıp, güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerini belirlemektir. Ayrıca SWOT faktörlerinin nasıl değerlendirilebileceği ya da bu konuda alınması gereken önlemleri belirlemek için öğretim elemanlarının görüşlerinin çıkarılması da amaçlanmaktadır. Bu amaçla bu çalışma durum analizi yönteminde yapılmıştır. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde acil durum uzaktan öğretim sürecinde ders veren 84 öğretim elemanı katılmıştır. Alanyazın kapsamında SWOT faktörleri (güçlü ve zayıf yönler, fırsat ve tehditler) göz önünde bulundurularak hazırlanmış olan görüşme formu ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile veriler toplanmıştır. Verilerin içerik analizi ile incelenmiştir. Toplanan veriler sonucunda acil durum uzaktan öğretim sürecinin güçlü yönleri arasında en çok erişim esnekliği ve görsel işitsel materyallerin kullanılabilmesi görüşlerinin yer aldığı, zayıf yönleri arasında da etkileşim eksikliği, teknolojik eksiklikler, teknik sorunlar ve sınavlarda güvenlik problemlerinin olduğu yönde görüşler yer almıştır. Fırsatlar bağlamında uzaktan eğitimin zaman ve mekândan kısıtsız eğitim olması ile acil durum uzaktan öğretim sürecinin çeşitli farkındalıklar kazandırdığı yönde görüşlerin olduğu, tehditler konusunda da farklı usulsüzlüklerin olması, etkileşimsizlik ve güvenlik probleminin olması gibi görüşlerin yoğun olarak ifade edildiği görülmüştür. Ayrıca, bu çalışmada öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sürecinin güçlü yönleri ve fırsatlarının nasıl değerlendirileceği ile zayıf yönler ve tehditleri konusunda neler yapılabileceği konusunda önerileri de yer almaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The analysis of the relationship between online unethical behaviors and personality types
    (Grand Canyon University, 2023) Hebebci, Mustafa Tevfik; Bertiz, Yasemin; Alan, Selahattin
    This research analyzed the predictive effect of personality types on online unethical behaviors and the relationship between these two variables. Online unethical behaviors are discussed in terms of gender, educational level, and ethics course experience. The study group of the research conducted in the correlational survey model consisted of 269 female and 261 male university students studying at the associate and undergraduate levels. The research data were collected using the Five Factor Personality Scale and the Online Unethical Behavior Scale. Correlation, independent samples t-test, and stepwise regression analysis were used in the data analysis. As a result, agreeableness and conscientiousness personality types were found to predict online unethical behaviors. Further, the correlation analysis results indicated that all personality types except neuroticism had a negative and significant relationship with online unethical behaviors. Additionally, the t-test results suggest a significant relationship between gender and online unethical behaviors. Overall, the study concluded that there was no significant relationship in terms of ethics course experience and educational level. The findings were discussed within the literature framework, and suggestions are given.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effects of Instant Messages on Distance Education Students' Perception of Transactional Distance
    (Int Soc Technology Education & Science-Istes, 2023) Onat, Oguz; Bertiz, Yasemin
    In this study, effects of instant messages that are sent on a regular basis to the distant education students on how they perceive transactional distance were investigated. These text messages are designed to have either an informative or a remindful nature. Participants were undergraduate students that were randomly assigned to four groups (N=99). Participants in this study who attended distance education classes online regularly received instant messages. The impact of these text messages on students' perceptions of transactional distance was assessed using Perceived Transactional Distance Scale in Distance Education Environments (Horzum, 2011). Dialogue, Structure Flexibility, Content Organization, Control, and Learner Autonomy were the five subscales that made up the survey. The instant messages were intended to have little to no effect on the dynamics and content of the class. The students received all of the texts over WhatsApp. The hypothesis which those students receive instant messages periodically will have lower score of perception of transactional distance was largely supported.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim teknolojilerinde web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılmış çalışmaların sistematik incelemesi
    (2023) Bertiz, Yasemin; Baltacı, Şehnaz
    Web’in, teknolojinin gelişimi ile geçirdiği dönüşüm Web 2.0 kavramını ortaya çıkarmıştır. Web 2.0 teknolojisi kullanıcılar arası bilgi paylaşımı ve işbirliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Web 2.0 teknolojisinin kullanımıyla ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, Web 2.0 teknolojilerinin kullanımına yönelik eğitim teknolojileri alanında yapılmış çalışmaların farklı boyutlardaki genel eğilimlerini çıkarmaktır. Böylece Web 2.0 teknolojisinin kullanıldığı çalışmalar hakkında bilgi sahibi olarak yayın yapılmasına ihtiyaç duyulan alanlara yönelik fikir edilecektir. Bu kapsamda nitel araştırma yöntemlerinden sistematik literatür taraması yöntemi bu çalışmada kullanılmıştır. Web of Science, EBSCO ve TR Dizin veri tabanlarında eğitim teknolojileri alanında 2016-2022 yılları arası yayınlanmış araştırma makaleleri çalışmanın verilerini oluşturmuştur. Elde edilen kaynaklar araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yayın sınıflama formu ile elektronik ortama aktarılmıştır. Yayın sınıflama formu makalenin künyesi, araştırmanın amacı, çalışmanın uygulandığı disiplin, çalışmada kullanılan Web 2.0 araçları, çalışmanın yöntemi, çalışma grubu, örneklem sayısı, veri toplama aracı, analiz türü ve çalışmanın sonucu başlıklarından oluşmaktadır. İncelenen çalışmalar neticesinde dahil edilme kriterlerine uygun olan 25 çalışma doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma, güncel çalışmaları içermesi ve gelecekteki çalışmaların kaynağı olması bakımından önemlidir. Bu çalışma ile Web 2.0 araçlarının kullanıldığı çalışmalar farklı boyutlar açısından incelenerek yayın yapılmasına ihtiyaç duyulan alanlara yönelik önerilerde bulunulacaktır.

| Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Karaman, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim