Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bozkurt, Kevser" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin futbol ve cimnastik alan bilgisi gelişim düzeylerinin incelenmesi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2020) Bozkurt, Kevser; Devrilmez, Erhan
    Bir öğretmenin aktif öğrenme oluşturabilmesi için o alan ile ilgili başlıca bilgilere sahip olması beklenmektedir. Bu bilgilerin başında alan bilgisi gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının futbol ve cimnastik alan bilgisi gelişim düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmaya 39'u 1. sınıf (17 kadın ve 32 erkek) ve 39'u 4. sınıf (16 kadın ve 33 erkek) olmak üzere toplam 78 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada yer alan 1. sınıf öğrencilerinin futbol ve cimnastik derslerinin öncesi ve sonrasında veri toplanmıştır. Dördüncü sınıf öğrencilerinin futbol ve cimnastik alan bilgisi verileri ise öğrencilerinin mezuniyetinden önceki son dönemlerinde toplanmıştır. Katılımcıların genel alan bilgisi düzeylerini ölçmek için futbol ve cimnastik genel alan bilgi testi kullanılmıştır. Özelleşmiş alan bilgisi düzeylerini ölçmek için ise içerik haritaları kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve tekrarlanan ölçümlerde t-testi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde futbol ve cimnastik dersi öncesi 1. sınıf öğretmen adaylarının GAB ve ÖAB düzeyleri yeterli seviyede değildir. Dersler sonrasında birinci ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının cimnastik futbol GAB düzeyleri istenilen seviyeye (%75 ve üstü) ulaşamamıştır. Öğretmen adaylarının ÖAB düzeyleri istenilen başarı skorunu (3.0 ve üzeri) yakalayamamıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim niteliğinin yükselmesinde alan bilgisi önemli bir etkendir. Beden eğitimi öğretmen yetiştiren kurumların alan bilgisinin alt boyutları olan GAB ve ÖAB'ne ayrı ayrı odaklanması önerilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    OECD ülkelerinde uluslararası turizm harcamalarının dış ticaret hacmine etkisi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2021) Bozkurt, Kevser; Sarıtaş, Tufan
    Turizmden elde edilen gelirler özellikle gelişmekte olan ülkeler açısından ihtiyaç duyulan yüksek büyüme oranlarının ve cari açığın finansman kalemlerinden biri olarak görülebilir. Turizm sektörü gelir gider dengesinde, gider kaleminin yükünü oldukça hafifletmektedir. Bu çalışmada 2000-2018 yılları için 36 OECD ülkesinde uluslararası turizm harcamalarının, dış ticaret hacmine etkisi panel veri analizi ile incelenmektedir. Analiz türü olarak Genelleştirilmiş En Küçük Kareler (GEKK) yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre uluslararası turizm harcamaları arttıkça, dış ticaret hacmi genişlemektedir.

| Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Karaman, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim