Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Duranel,Bilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Erasmus+ programına katılan öğretmenlerin programa ilişkin görüşleri
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2024) Duranel,Bilal; Selvitopu, Abdullah
    Bu çalışmanın amacı, Karaman ilinde 2020-2023 yılları arasında uygulanan Erasmus+ projelerine katılan öğretmenlerin programa ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu çalışmada veriler karma araştırma yöntemiyle elde edilmiştir. Karma araştırma yöntemi kullanılmasının sebebi nicel araştırma yönteminin nitel araştırma yöntemi ile desteklenmesidir. Araştırmanın nicel boyutuna Karaman ili Merkez, Ermenek, Sarıveliler, Kazımkarabekir, Başyayla ve Ayrancı ilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde görevli 155 öğretmen katılmıştır. Araştırmadaki nicel veriler "Erasmus+ Projelerine Katılan Öğretmenlerin Program Hakkındaki Görüşleri Ölçeği" ile elde edilmiştir. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutundaki çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve Erasmus+ projeleriyle yurtdışı hareketliliklerine katılan 11 öğretmenden oluşmuştur. Veri toplama sürecinde nitel veriler "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" ile elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme sonuçları içerik analizi yapılarak raporlaştırılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde MAXQDA 2020 programı kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler doğrultusunda 2 alt tema oluşturulmuştur. Söz konusu temalar, "Akademik katkı" ve "Sosyal katkı" olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda Karaman ilinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda görevli öğretmenlerin Erasmus+ programına katılımlarına ilişkin görüşleri; cinsiyet ve program türüne göre anlamlı bir farklılık görülmediği ancak branş bazında farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğretmenler, Erasmus+ projelerine katılmayı akademik ve sosyal gelişimleri açısından bir avantaj olarak değerlendirmişlerdir.

| Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Karaman, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim