Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ekinci, Nezir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Azim eğitim programının azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerine etkisinin incelenmesi
    (2020) Ekinci, Nezir; Hamarta, Erdal
    Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerini artırmaya yönelik hazırlanan psiko-eğitim programının etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturmak amacıyla, 2018-2019 eğitim öğretim yılında ortaöğretim kurumunda öğrenim görmekte olan 128 kız, 196 erkek olmak üzere toplam 324 onuncu sınıf öğrencisine Kısa Azim Ölçeği, Motivasyonel Kararlılık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Ölçek sonuçları azim ve motivasyonel kararlılık düzeyleri düşük olan, psiko-eğitim programına katılmaya gönüllü ve çalışma grubuna katılım için gerekli ölçütleri sağlayan öğrenciler ile bireysel olarak yapılan görüşmeler sonucunda, 12 öğrenci deney grubuna ve 12 öğrenci kontrol grubuna atanmıştır. Araştırmanın deney grubuna 10 hafta süre ile haftada bir kez olmak üzere azim psiko-eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak t testi, tekrarlı ölçümler için ANOVA ve nonparametrik tekniklerden Friedman ve Wilcoxon istatistik analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular göre, Azim psiko-eğitim programı, deney grubunda yer alan ortaöğretim öğrencilerinin azim ve motivasyonel kararlılık düzeyleri üzerinde anlamlı bir artışa neden olduğu ve psiko-eğitim programının tamamlanmasından 2 ay sonra yapılan izleme ölçümleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili alan yazın kapsamında tartışılmış ve bulgulara dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilişsel esneklik psikoeğitim programının ortaokul öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerine etkisi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2023) Ekinci, Nezir; Doğtekin, Ayşe
    Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerini artırmak için uygulanacak olan psikoeğitim programının etkisini incelemektir. Bu amaca yönelik olarak bilişsel esneklik düzeylerini artırmak üzere bilişsel esneklik psikoeğitim programı geliştirilmiştir. Psikoeğitim programının çalışma grubunu İç Anadolu bölgesinde bulunan bir ortaokula devam eden 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu 9 kız, 11 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların yaş ortalaması 13’tür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Bilişsel Esneklik Ölçeği kullanılmıştır. Hazırlanan psiko-eğitim programı 8 hafta süresince deney grubuna uygulanmış ve programın etkililiği incelenmiştir. Kontrol grubu için herhangi bir müdahale çalışması yapılmamıştır. Programın uygulandığı 8 haftanın sonunda deney grubunda yer alan öğrencilerin bilişsel esneklik düzeylerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde yükseldiği görülmüş ve programın etkililiği tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular literatür kapsamında tartışılmıştır. Ayrıca hem uygulama hem de araştırma alanları için bulgulara dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Duygusal stil ölçeğinin türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (2023) Ekinci, Nezir
    Duygular insan deneyimi için merkezi ve önemli bir etkiye sahiptir. Hem bireysel hem de toplumsal gelişme için sağlıklı duygusal yaşamlar bir ön koşuldur. Bu çalışmanın amacı Kesebir ve diğerleri tarafından geliştirilen Duygusal Stil Ölçeğinin Türk kültürü için geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Duygusal Stil Ölçeğinin yapı geçerliği ilk olarak Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) daha sonra ise Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile incelenmiştir. Ölçeğin güvenirliği Cronbach ? iç tutarlık güvenirlik katsayısı ile tespit edilmiştir. Açımlayıcı Faktör Analizi çalışma grubu 168 kadın (%53.3) 147 erkek (%46.7) ve olmak üzere toplam 315 üniversite öğrencisi, Doğrulayıcı faktör analizi çalışma grubu 160 kadın (%53.7) ve 138 erkek (%46.3) olmak üzere toplam 298 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. AFA sonuçları incelendiğinde Duygusal Stil Ölçeği’nin 18 madde ve 5 alt boyuttan oluştuğu görülmüştür. DFA sonucu ölçeğin beş faktörden oluşan yapısının model uyum indekslerinin iyi düzeyde olduğu saptanmıştır. Güvenirlik analiz değerlerine göre ölçeğin Cronbach ? iç tutarlık güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .79 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirlilik analizinde Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı ile test-tekrar test korelasyon değerlerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda Duygusal Stil Ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak bireylerin duygusal boyutlarının incelenmesinde kullanılabileceği saptanmıştır. Araştırma bulgularına göre hem uygulama hem de araştırma alanlarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Examination of Mental Well-Being Levels in Emerging Adulthood in Terms of Grit and Cognitive Flexibility
    (2024) Deniz, Ayşe; Ekinci, Nezir
    The aim of this study is to examine the levels of mental well-being in emerging adulthood in terms of grit and cognitive flexibility. In the study, it was examined whether grit and cognitive flexibility predict mental well-being levels. A correlational survey model was used in the study. The data of the study were collected with \"Warwick-Edinburgh Mental Well-Being Scale\", \"Cognitive Flexibility Inventory\" and \"Brief Grit Scale\". In the analysis of the data, groups t-test and one-way analysis of variance were performed. Pearson product-moment correlation coefficient was calculated to determine the relationship between the variables. Multiple linear regression analysis was used to determine the extent to which the variables predicted mental well-being. According to the findings of the study, it was observed that there was a positive and moderately significant relationship between students' mental well-being levels and their levels of grit and cognitive flexibility. It was also found that grit and cognitive flexibility predicted mental well-being. It explains 33.5% of the total variance of grit and cognitive flexibility, which are predictor variables. Finally, the findings obtained in the study were discussed in line with the relevant literature and suggestions for both study and practice areas were presented.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Geli̇şmeleri̇ kaçırma korkusu (FoMO) internet bağımlılığı bi̇li̇şsel esnekli̇ği̇n aracılık rolü üzerine bi̇r araştırma
    (2023) Bakioğlu, Fuad; Ekinci, Nezir; Deniz, Metin
    Bu araştırmanın amacı gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) ile internet bağımlılığı arasında bilişsel esnekliğin aracılık rolünün incelenmesidir. Araştırmaya 389 üniversite öğrencisi gönüllü katılmıştır. Araştırmada Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği, Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formu, Bilişsel Esneklik Ölçeği ve Kişisel Bilgi formu araştırmanın verilerini toplamak amacıyla kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Katılımcıların gelişmeleri kaçırma korkusu ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkide bilişsel esnekliğin aracılık rolü yapısal eşitlik modeli ile sınanmıştır. Bulgulara göre gelişmeleri kaçırma korkusu ile internet bağımlılığı arasında pozitif yönde bilişsel esneklik ile negatif yönde ilişkiler bulunmuştur. Bilişsel esneklik ile internet bağımlılığı arasında negatif yönde ilişki bulunmuştur. Dahası, gelişmeleri kaçırma korkusu ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkide bilişsel esneklik aracılık etmektedir. Daha büyük örneklemler için yapılan bootstrapping analizi sonucunda araştırmanın modeli doğrulanmıştır. Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinde gelişmeleri kaçırma korkusu arttıkça bilişsel esneklik düzeyleri azalmakta, bilişsel esneklik düzey azaldıkça internet bağımlılığı düzeyleri artmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Grit, general self-efficacy, and life satisfaction: The mediating role of hope
    (Wiley, 2022) Ekinci, Nezir; Koç, Hayri
    This study examines the mediating role of hope in the relationship between grit, general self-efficacy, and life satisfaction. The sample of the study consisted of 485 university students (68.7% female). The age of the participants ranged from 18 to 39 (Mean: 20.85, SD: 2.30). According to the findings of the study, positive significant relationships were found between grit, general self-efficacy, hope and life satisfaction. hope fully mediated the impact of grit on life satisfaction. Additionally, hope fully mediates the effect of general self-efficacy on life satisfaction. These findings suggest that grit and general self-efficacy associated with life satisfaction can be better understood with hope. Hope can be a factor that increases individuals' resilience and general self-efficacy and is an important aspect of positive-based interventions.
  • [ X ]
    Öğe
    Mental Well-Being in Adolescence: A Systematic Review
    (2024) Ekinci, Nezir
    Mental well-being is defined as an individual's awareness of his/her own potentials, making an effort to overcome the challenging experiences he/she encounters, being productive in his/her individual and social life and trying to contribute to society within the framework of his/her abilities. In this study, it is aimed to systematically review the research theses conducted to determine the variables associated with mental well-being in adolescents. For this purpose, a search was made in the National Thesis Center database using the key concept of mental well-being. As a result of the screening, 4 postgraduate theses conducted with adolescents were accessed. In the studies conducted with adolescents, the relationship between mental well-being and variables such as playing sports, time spent on social media, perceived social support, attachment to mother and father, gender, age, level of education of mother and father, perceived income level are examined. The findings of the research show that the mental well-being scores of the groups who regularly do sports and participate in social activities increase. In the studies examined, there was a significant positive relationship between the level of secure attachment to mother and father and mental well-being, and a significant negative relationship with social media time. Perceived social support was found to be a significant predictor of mental well-being in adolescents. As a result, doing regular sports, spending less time on social media, being aware of social support resources, and having secure attachment positively benefit adolescents' mental well-being levels. These results will shed light on preventive and protective guidance and counseling practices for adolescents' well-being levels.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Meslek yüksekokulu öğrencilerinin azim ile mutluluk düzeylerinin incelenmesi
    (2020) Ekinci, Nezir; Hamarta, Erdal
    Bu araştırmanın amacı meslek yüksekokulu öğrencilerinin azim düzeyleri ile mutluluk düzeylerini belirlemeye yönelik olup azim düzeyleri ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelenmektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modellerinden ilişkisel tarama tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunu Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kazım Karabekir Meslek Yüksekokulu’da 2018- 2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Farklı bölümlerde öğrenim görmekte 273’ ü kadın, 81’ i erkek olan toplam 354 öğrenci uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırma verileri Kısa Azim Ölçeği Formu, Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu ve araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizi, Spss programı ile Pearson momentler çarpım korelasyonu ve bağımsız gruplar için t testi teknikleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet açısından, erkek öğrenciler ile kız öğrenciler arasında azim düzeyleri ve mutluluk düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. Bununla birlikte araştırmaya katılan meslek yüksekokulu öğrencilerinin azim düzeyleri ile mutluluk düzeyleri arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin umut düzeylerini arttırmaya yönelik bir psikoeğitim programının etkililiğinin incelenmesi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2022) Ekinci, Nezir; Yılmaz, Rıdvan
    Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin umut düzeylerini arttırmaya yönelik hazırlanan umut temelli psiko-eğitim programını uygulamak ve bu programın etkililiğini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Pozitif psikoloji temelli olarak hazırlanan bu programın öğrencilerin umut düzeyi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma, Konya’da devlet okulunda 6. Sınıfta öğrenim gören toplam 24 öğrenci (12’si deney grubu, 12’si kontrol grubu) ile yürütülmüştür. Çalışmada Snyder ve arkadaşları (1997) tarafından geliştirilen, Atik ve Kemer (2009) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Çocuklarda Umut Ölçeği (ÇUÖ)” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Umut temelli psiko-eğitim programı her bir oturum 50 dakika olarak 8 hafta boyunca deney grubuna uygulanmış ve programın etkililiği sınanmıştır. Kontrol grubu için ise herhangi bir müdahale yapılmamıştır. 8 hafta boyunca uygulanan bu programın sonunda deney grubunda Çocuklarda Umut Ölçeği puanlarında artış gözlemlenmiş ve programın etkili olduğu görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    The relationship between anxious-ambivalent attachment and social appearance anxiety in adolescents: The serial mediation of positive youth development and ınstagram addiction
    (SAGE Publications Inc., 2023) Ekinci, Nezir; Akat, Muhammed
    The prevalence of social appearance anxiety among adolescents has increased in recent years. It can be said that one of the reasons for this situation is appearance-oriented social media applications. Attachment styles in adolescents may play a role in social appearance anxiety, as in many types of anxiety. However, adolescents’ positive youth development levels may have a protective role against social appearance anxiety. Therefore, this study investigated the serial mediator roles of Instagram addiction and positive youth development in the relationship between anxious-avoidant attachment style and social appearance anxiety in adolescents. The research was carried out with 508 high school students. As a result of the research, it was determined that anxious-avoidant attachment and Instagram addiction predicted social appearance anxiety positively. It was determined that positive youth development predicted social appearance anxiety negatively. In addition, mediating roles in the relationship between positive youth development and Instagram addiction, anxious-avoidant attachment and social appearance anxiety were found significant in the study.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A Systematic Review of Narrative Therapy
    (2024) Ekinci, Nezir; Tokkaş, Bilge Gül
    The aim of this study is to review the experimental studies conducted to evaluate the effectiveness of the narrative therapy approach. In order to investigate the effectiveness of Narrative Therapy, Turkish and English studies published between 2006-2022 (December) in the databases of DergiPark, YÖK Thesis Center, Web Of Science, Sobiad, Science Direct, and Wiley Online Library were searched. The keywords “narrative therapy” “collective narrative practice” “narrative therapy groups” were used in the search. As a result of the scanning, a total of 19 articles suitable for the purpose of the research were reviewed. These articles are presented in terms of research methods, study findings and therapy characteristics. The study findings show that narrative therapy is effective on dependent variables. The results show that narrative therapy has a preventive and remedial effect in group therapies with children, adolescents and adults.

| Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Karaman, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim