Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Emektar, Esra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sağlık çalışanlarının bilgi iletişim teknolojileri kullanım düzeylerinin iş tatminine ve tükenmişliğe etkisi: Bolu Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi'nde bir uygulama
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2024) Emektar, Esra; Çelebi, Muhammet Ali
    Bilgi iletişim teknolojilerinin örgütsel alanda kullanımının giderek artması bilgi iletişim teknolojileri kullanımının çalışan davranış ve tutumlarında etkisinin araştırılmasına olan ihtiyacı artırmaktadır. Bu araştırmada, Bolu Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi'nde çalışan sağlık personellerinin bilgi iletişim teknolojileri kullanım düzeylerinin iş tatminine ve tükenmişliğe etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, Bolu Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi'nde görevli 130 sağlık personeline anket uygulanmıştır. Ankette veri toplama aracı olarak; demografik bilgi formu, Bilgi İletişim Teknolojileri Talepleri ve Kaynakları Ölçeği, İş Tatmin Ölçeği ve Tükenmişlik Ölçeğinden yararlanılmıştır. Ölçeklerin geçerliliği için doğrulayıcı faktör analizi, güvenilirliği için ise cronbach alpha katsayısına bakılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler için korelasyon ve hipotez testleri için regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırmada BİT talepleri alt boyutlarından erişilebilirliğin, kontrol eksikliğinin ve kullanım ve teknik sorunların iş tatminini pozitif etkilediği tespit edilmiştir. BİT kaynakları alt boyutlarından yükseltme/güncelleme ile kişisel yardımın iş tatmini etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. BİT talepleri alt boyutlarından erişilebilirliğin tükenmişliği negatif etkilediği, iş yükünün ise pozitif etkilediği görülmüştür. Elde edilen bulular literatür kapsamında tartışılmıştır. Araştırmanın yöneticilere, çalışanlara ve araştırmacılara yönelik bazı çıkarımları vardır. Yöneticilere BİT'nin daha etkin kullanımına yönelik iyileştirme ve geliştirme süreçlerine düzenli olarak destek vermeleri önerilmektedir. Yöneticilerin BİT'i ile ilgili talepleri karşılamak için daha fazla BİT kaynakları oluşturmaları gerekmektedir. Sağlık çalışanlarının, BİT kullanımında iş tatminlerinin artması ve tükenmişlik yaşamamaları için daha fazla BİT kaynaklarını talep etmeleri ve kendi yeterliliklerini sürekli değişen BİT'lere karşı güncel tutmaları beklenmektedir. Bundan sonra yapılacak araştırmalarda BİT kaynaklarının zenginleştirilmesine katkı sunan faktörlerin belirlenmesi, kişisel ve örgütsel faktörlerin etkilerine yoğunlaşılabilir. BİT kaynakları ile ilgili örgütsel desteğin nasıl artırılabileceği ve yöneticilerin liderlik tarzlarının BİT süreçlerine etkisi araştırılabilir. Kişisel faktörlerin etkisi için de kişilik tipleri araştırmacılar için farklı bir bakış açısı sunabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sağlık çalışanlarının bilgi iletişim teknolojilerinde algıladıkları kişisel yardım düzeylerinin iş tatminine etkisi ve tükenmişliğin rolü
    (2024) Çelebi, Muhammet Ali; Emektar, Esra
    Bilgi iletişim teknolojilerinin örgütsel alanda kullanımının giderek artması bilgi iletişim teknolojileri kullanımının çalışan davranış ve tutumlarında etkisinin araştırılmasına olan ihtiyacı artırmaktadır. Bu kapsamda bilgi iletişim teknolojilerinin sağlık hizmetlerinde yoğun olarak kullanılması nedeniyle Bolu Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde araştırma yapılmıştır. Araştırmada, sağlık çalışanlarının bilgi iletişim teknolojileri kullanım düzeylerini etkileyen kişisel yardımın iş tatmini ve tükenmişliğe etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 130 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Nicel yöntemin tercih edildiği çalışmada veriler anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkileri tespit etmek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda bilgi iletişim kaynağı kişisel yardım ile iş tatmini arasında olumlu ilişki tespit edilmiştir. Kişisel yardım ile tükenmişlik boyutlarından yalnızca yeterlilik boyutu ile ilişki tespit edilmiş diğer değişkenlerle (duygusal tükenme, duyarsızlaşma, yetersizlik) anlamlı ilişkiler çıkmamıştır. Yeterlilik boyutu ile iş tatmini arasında olumlu ilişki bulunmuştur. Araştırma hipotezlerinin testi için yapısal eşitlik modelleri kurulmuştur. Kişisel yardımın iş tatmini ile yeterliliği, yeterliliğin iş tatminini etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bulgular neticesinde yeterliliğin aracılık rolü araştırılmış ve kişisel yardım ile iş tatmini arasındaki etkide yeterliliğin aracılık rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Karaman, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim