Yazar "Kalkan, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Academic Self-Confidence Scale (Ascs) Development: A Study Of Validity And Reliability(T.C. Milli Egitim Bakanlığı, 2020) Kalkan, Abdullah; Bakioğlu, Fuad; Toprak, YasinThe goal of this study is to determine the academic self-confidence levels of secondary school students (11-15 year olds) and to develop a valid and reliable measurement tool. The study was conducted with a total of 506 students attending three state secondary schools in the central district of Tokat. The construct validity of the scale was determined by the application of an exploratory factor analysis (EFA) and a confirmatory factor analysis (CFA). Expert opinion was received for content and appearance validity. The KMO sample suitability coefficient of the scale =.918 (KMO >.60) was found with a significance level of Bartlett’s Sphericity x2= 3106.442 (p<.001, sd=300). Through EFA it was determined that the scale had five dimensions and the factor loading values of the items in the dimensions varied from.44 -.81. As a result of CFA the compliance index values of the scale for the five-dimension model was found as (?2=493.36, sd=265, ?2/sd=1.86, p=0.00, RMSEA =.058, SRMR =.05, GFI =.87, CFI =.97, NNFI =.97, IFI =.97, RFI =.93). The factor loading of ASCS varies from.43 -.91. Cronbach Alfa reliability coefficient of the scale was.92. It was observed that all the items differentiated significantly (p<.001) in the 27% of top-bottom group comparisons as a result of the corrected item-total correlation t test. Scale test retest reliability was found as p <.00 and r=.95. By examining the two halve test reliability, Spearman-Brown coefficient was obtained as.86 © 2020, Milli Egitim All Rights Reserved.Öğe Akademik özgüven ölçeğinin (AÖÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması(2020) Kalkan, Abdullah; Bakioğlu, Fuad; Toprak, YasinBu araştırmanın amacı, ortaokul (11-15 yaş arası) öğrencilerinin akademik özgüven düzeylerini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırma, Tokat merkez ilçesindeki üç devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 506 öğrenci ile yapılmıştır. Akademik Özgüven Ölçeğin (AÖÖ) yapı geçerliği AFA ve DFA yöntemiyle incelenmiştir. İçerik ve görünüş geçerliği için ise uzman görüşüne başvurulmuştur. Ölçeğin KMO örneklem uygunluk katsayısı=.918 (KMO>.60), Bartlett’s Sphericity x2 = 3106.442 (p<.001, sd=300) düzeyinde anlamlı bulunmuştur. AFA sonucunda ölçeğin beş boyutlu olduğu ve boyutlardaki maddelerin faktör yük değerlerinin .44-.81arasında değiştiği tespit edilmiştir. Ölçeğin DFA analiz sonucu beş boyutlu model için uyum indeks değerleri (?2 =493.36, sd=265, ?2 /sd=1.86, p=0.00, RMSEA = .058, SRMR = .05, GFI = .87, CFI = .97, NNFI = .97, IFI = .97, RFI = .93) olarak bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .92 olarak bulunmuştur. Düzeltilmiş madde toplam korelasyonu t-testi sonucunda alt-üst %27’lik grup karşılaştırmalarında bütün maddelerin anlamlı olarak farklılaştığı (p<.001) görülmüştür. Ölçek test tekrar test güvenirliği p<.00 anlamlı ve r=.95 bulunmuştur. Ölçeğin iki yarı test güvenirliği incelemesinde Spearman-Brown Katsayısı ise .86 olarak tespit edilmiştir.Öğe Facebook kullanımı ve mental iyi oluş arasındaki ilişki(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2022) Toprak, Yasin; Kalkan, Abdullah; Güven, AhmetGünlük hayatın önemli unsurlarından biri haline gelen sosyal medya; kullanıcılarının kendisini ifade etmesine, sosyalleşmesine, eğlenmesine, diğer insanlarla iletişim kurmasına ve birçok farklı faaliyetlerde bulunmasına imkân sağlayan bir araç konumuna gelmiştir. Özellikle sosyal medya unsurlarından Facebook kullanımı günümüzde popüler bir sosyal aktivite haline gelmiştir. Bu araştırmada Facebook’u yoğun olarak kullanan gençlerin Facebook kullanım yoğunluğu ile mental iyi oluş düzeyi arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 18-35 yaş aralığında Facebook hesabı olan 341 kişiden oluşmaktadır. Ölçme aracı olarak Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği, Facebook Kullanım Yoğunluğu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemidir. Araştırmada kullanılan değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek için korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Facebook kullanım yoğunluğu ile mental iyi oluş arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Öğe Türkiye ve bazı gelişmiş ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemleri ve programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2021) Kalkan, AbdullahBu araştırma, gelişmiş bazı ülkelerde ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistem ve programlarının incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında Finlandiya, Estonya, Almanya, İngiltere, Danimarka, Belçika, Japonya ve Türkiye’nin öğretmen yetiştirme programları değişik boyutları ile ele alınmıştır. Araştırma, bu ülkelerde öğretmen yetiştirmeden sorumlu kurumlar, öğretmenlik programlarına giriş koşulları, öğretmen yetiştirme kurumlarında öğretilen ders programlarının nitelikleri ve öğretmen adaylarının mesleğe atanma koşulları alt başlıklarından oluşmaktadır. Araştırma yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Ülkelerin öğretmen yetiştirme programları yatay yaklaşım kullanılarak incelenmiş, ülkelerin sistem ve programları araştırma soruları kapsamında aralarında güçlü-zayıf yönler, benzer ve farklı yönler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucuna göre, öğretmen yetiştirme programlarına giriş koşulları ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir.












