Yazar "Karaca Erol, Demet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir sosyal pazarlama aracı olarak kitlesel fonlama sistemi: Bağış temelli kitlesel fonlamada destekçilerin motivasyonu(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2024) Karaca Erol, Demet; Ekici Özcan, NezahatBu tez çalışmasında, bağış temelli kitlesel fonlamada destekçilerin motivasyonlarını sosyal pazarlama perspektifiyle incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye'deki bağış temelli kitlesel fonlama projelerine katılan bireylerin demografik profilleri, bağış yapma eğilimleri ve motivasyon faktörlerini analiz ederek önemli bulgular sunmaktadır. Araştırma yöntemi olarak, nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve kolayda örnekleme yöntemiyle çevrimiçi anket yapılarak 421 katılımcıya ulaşılmıştır. Anketler, katılımcıların bağış yapma motivasyonlarını ve kitlesel fonlama projelerine olan ilgilerini ölçen sorulardan oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizi için frekans-yüzde tabloları ve tek yönlü MANOVA tekniğine başvurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların bağış yapma motivasyonları arasında sosyal ve manevi tatmin duygusu ön plana çıkmaktadır. Katılımcıların büyük bir kısmı, bağış yaparak insanlara yardım etmek ve manevi tatmin duygusuna ulaşmak amacıyla finansal destek sağlamaktadır. Ayrıca, katılımcılar proje tanıtımı ve bilgilendirmeler konusunda da duyarlıdır; sosyal medya haberleri, reklamlar ve broşürler katılımcıların projelere olan ilgisini artırmaktadır Katılımcılar, proje girişimcisinin yetenekli, yenilikçi ve tecrübeli olmasını ön planda tutmakta, kitlesel fonlama platformunun güvenilirliğine ve kişisel bilgilerin gizliliğine büyük önem vermektedir. MANOVA sonuçlarına göre, cinsiyet, yaş ve bağış yapma durumu bu boyutları önemli ölçüde etkilerken, gelir ve eğitim düzeylerinin etkisi anlamlı bulunmamıştır. Bu bulgular, bağış temelli kitlesel fonlama projelerinin başarı oranını artırmak için sosyal sorumluluk, etkili tanıtım stratejileri ve güvenilir platformların önemini göstermektedir. Araştırma bulguları, topluma katkı sağlama isteğinin bağış yapma motivasyonunda önemli bir rol oynadığını ortaya koymaktadır.












