Cilt 1 - Sayı 1 (Temmuz 2019)
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Eğitim yönetiminde alternatif denetim yaklaşımı, öğretmen portfolyosu değerlendirme: Bir literatür taraması(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Demirkan, SongülBu çalışma ile portfolyo değerlendirmesinden yararlanarak öğretmenlerin etki alanlarını doğru ve etkili kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu amaçla öncelikle portfolyo ve öğretmen değerlendirme portfolyoları hakkında, daha sonra ise öğretmen porfolyosu değerlendirme hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Zira öğretmenin eğitim sisteminin tüm paydaşlarıyla etkileşim içinde olduğu söylenebilir. Öğretmenin etki alanı, öğrenciden başlayarak eğitim kurumunun dış çevresini ve toplumu etkileyen sonuçlara götürebilir. Öğretmen portfolyosu değerlendirme, öğretmenin etkileme gücünün etkin kullanımını sağlayabilecek alternatiflerden biri olarak nitelendirilebilir. Zira öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleki gelişiminin denetiminde kullanılmak üzere mesleki gerekliliklerin yerine getirilme ve mesleğe adanmışlık düzeyine dair için bir çerçeve sunmaktadır. Öğretmen portföyü değerlendirmesi, akran etkileşimiyle veya bireysel olarak bir denetmenin, mentorun öncülüğünde sürdürülebilen bir süreç olarak adlandırılabilir. Bununla birlikte, hepsini aynı anda kullanarak devam ettirilebilir. Bu bağlamda öğretmen portfolyosu değerlendirme mesleğe hazırlık ve mesleki hayatında öğrenme, gelişim ve performansının sistematik olarak ele alınması, gelişime açık yönlerin ortaya konulması ve geliştirilmesi gibi fırsatlar sunmaktadır.Öğe Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterliklerinin incelenmesi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Gün, Fatih; Çoban, ÖmürBu araştırmada, okul yöneticilerinin demografik özellikleri ile teknolojik liderlik öz yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma, Karaman ilindeki resmi ilkokullarda, ortaokullarda ve liselerde görev yapmakta olan okul yöneticileri ile yürütülmüştür. Bu üç kademeden toplam 153 yöneticinin katıldığı çalışmada, ‘Teknoloji Liderliği Öz Yeterlik Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar ele alındığında, okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik algılarının genel olarak yeterli seviyede olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin ‘vizyoner liderlik’ alt boyutunda kendilerini görece olarak çok yeterli gördüğü; bunu sırasıyla ‘profesyonel uygulamada mükemmellik’, ‘dijital çağ öğrenme kültürü’, ‘dijital vatandaşlık’ ve ‘sistematik gelişim’ alt boyutlarının takip ettiği saptanmıştır. Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik algıları ile çalıştıkları kurum türü, cinsiyet, unvan ve eğitim durumları arasında anlamlı bir fark tespit edilmezken; yaşa ve kıdem yılına göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Ayrıca 40 yaşın altındaki okul yöneticilerinin kendilerini, teknolojik liderlik öz yeterliği anlamında diğer yöneticilere göre daha yeterli gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda düşünüldüğünde karar vericiler, yaş değişkeni bulgularından yola çıkarak daha ileri yaştaki okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlik kapasitesini geliştirici önlemler alabilirler.Öğe Temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi: Mardin ili örneği(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Yıldız Yılmaz, Nihal; Kaplan, AhmetAraştırmanın amacını, Mardin ilinde temel eğitim kademesindeki Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecine ilişkin ebeveyn görüşlerinin değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Mardin il merkezinde yaşayan 26 tane Suriye’den göç etmiş ebeveyn oluşturmuştur. Verileri toplama aracı olarak, konu ile ilgili literatür taranarak kuramsal temel oluşturulmuş ve literatür bilgilerinden yararlanılarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre genel olarak geçici eğitim merkezinde Arapça konuşulmasından dolayı problem yaşamadıklarını ve bu açıdan Türk devlet okulunda sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerle olan ilişkiler hususunda ise her iki okulun öğretmenleri ile de problemleri olmadığını belirtmişlerdir. Eğitime devam etmek istedikleri yer olarak ise Türk devlet okulunu seçmişlerdir. Araştırma sonucunda ebeveynlerin genel olarak Türk devlet okullarından ve öğretmenlerinden memnun oldukları belirlenmiştir. Başlarda yaşadıkları sorunları artık yaşamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Okul yönetimleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik BİMER’e konu olan şikayetlerin analizi (Antalya örneği)(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Yüksel, İbrahimBu araştırmanın temel amacı Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Hattı ALO 147, BİMER ve CİMER’e Antalya İlinden yapılan şikâyetlerin analizi ve değerlendirilmesini yapmaktır. Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE (Araştırma Geliştirme Birimi) tarafından söz konusu şikâyetlerin analizi ve bu konuda çözüm önerilerini içeren sunu 2018- 2019 Eğitim-Öğretim yılı başında tüm okullara resmi yazıyla gönderilerek tüm personelin bilgilendirilmesi ve bu konularda yaşanan şikâyetlerin azaltılması amaçlanmaktadır. İletilen şikayetlere bakıldığında en çok şikayetin Temel Eğitim kademesinden ve veliler tarafından yapıldığı ve özellikle okul temizliği, güvenliği ile bağış konularının ön sıralarda yer aldığı görülmektedir. Şikayetlerin artmasına neden olarak öne çıkan temel unsurun ise yönetici ve öğretmenlerin veliyle sağlıklı iletişim kuramamalarından kaynaklandığı anlaşılmaktadır.Öğe Resmi ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf içi öğretim uygulamalarının değerlendirilmesi(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Nas, Kazım; Temel, VeyselBu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerinin araştırılması, eğitimde kullandıkları uygulama metotlarının analizi, öğrencileri derse güdüleme çalışmalarının incelenmesi ve duygudaşlık kurabilme becerilerinin tespitidir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu farklı branşlarda 18 öğretmen oluşturmaktadır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. İçerik analizi sonucunda, kodlar belirlenmiş ve bu kodlara uygun olarak temalar ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonuçlarında verilerin analizinden şu sonuçlara ulaşılmıştır: Araştırma sonucunda öğretmenlerin görüşlerine göre; nitelikli ve etkin öğretmen özelliklerinin başında teknolojiyi iyi kullanabilme gelmektedir. Aynı zamanda etkili öğretmenler, bilgiyi aktaran değil, bilgiye ulaşmada öğrencilere yol gösteren öğretmenlerdir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretim uygulamalarında öğretmenlerin birden fazla duyu organına hitap etmelidir. Farklı materyalleri, etkinliklerinde kullanarak planlama yapılması öğretim sürecini daha kaliteli hale getirecektir. Bunların yanı sıra, nitelikli öğretmenler ödüllendirme sistemini iyi kullanan, iyi iletişim becerisine sahip ve sınıf içi öğretim uygulamalarında empati kurabilen eğitimciler olarak görülmektedir.Öğe Students’ ways of thinking about rate of change(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2019) Oflaz, GülçinDeğişim oranı, fonksiyonların anlaşılmasında önemli bir konudur. Aslında değişim oranı da bir fonksiyon gibi düşünülebilir. Çünkü bir niceliğin diğerine göre değişim oranı hakkında muhakeme etmek fonksiyon kavramının temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin değişimin oranı konusunda sahip oldukları düşünme yollarını belirlemektir. Çalışmanın verileri uygulanan öğretim deneyi süresince elde edilmiştir. Öğretim deneyinde uygulanan görevler ise öğrencilerin değişimin oranı konusunda anlayışlarını ortaya koyacak şekilde oluşturulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin düşünme yolları niceliksel olmayan değişim oranı ve niceliksel değişim oranı şeklinde kategorize edilebilir. Öğretim deneyinin sonucunda öğrencilerin düşünme yolları, niceliksel olmayan değişim oranından niceliksel değişim oranına doğru değişim göstermiştir.