Sosyal Bilimler MYO,Finans-Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Modern alışveriş merkezlerinin tüketici davranışları üzerindeki etkisi ve Konya ilinde bir uygulama(2010) Akgün, Vasviye Özlemİnsanın doğumundan ölümüne kadar yaşamın her aşamasında tüketim eylemi gerçekleştirmektedir. Günümüzde artan teknoloji ve çağdaş yaşam koşulları tüketim olayını daha önemli kılmaktadır. Tüketim olayını gerçekleştiren tüketiciler pazarlama bilim dalının odak noktasını oluşturmaktadırlar. Tüketici davranışları demografik, ekonomik, sosyal, psikolojik ve kültürel birçok faktörün yanında ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma kararlarından da etkilenmektedir. Tüm bu faktörlerin bileşimi tüketici davranışının çerçevesini belirlemektedir. Bunların yanında, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının farklılaşmasında özellikle son yıllarda hızlı bir gelişim içinde olan perakende sektörü de önemli bir etkiye sahiptir. Giderek sayıları artan süpermarketler, hipermarketler ve modern alışveriş merkezleri tüketicilerin satın alma davranışını şekillendirmektedir. Diğer taraftan perakendeci işletmeler ve modern alışveriş merkezleri yönetimi de yaşanan yoğun rekabetin bir sonucu olarak, potansiyel tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini daha iyi saptama çabası içine girmişlerdir. Bu çalışmada, Konya ilindeki modern alışveriş merkezi tüketicilerinin profili ortaya konularak, söz konusu tüketicilerin satın alma davranışlarının çeşitli hipotezler yardımı ile incelenmesi ve böylece ilgili literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır.Öğe E-muhasebe uygulamaları kapsamında güncel sorunlar ve çözüm önerileri: Karaman’da bir araştırma(2019) Karasioğlu, Fehmi; Garip, OkanBilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler hayatın her alanını etkilediği gibi muhasebe alanında da kendini göstermiştir. Muhasebede E-uygulamaların kullanılmaya başlanması ise bilgi teknolojilerinin getirdiği en son yeniliklerden olmuştur. Hazine ve Maliye Bakanlığı kayıt dışı ekonomiyi tespit edebilmek, vergi kaybını önleyerek vergi gelirlerinin arttırabilmek, denetimi hızlandırabilmek, bilgiye erişimi kolaylaştırabilmek gibi amaçlar ile muhasebede e-dönüşüm sürecini başlatmıştır. Bu dönüşümün hem kamu hem de özel sektöre sağlayacağı avantajlar göz ardı edilemez. Ancak bu avantajların yanında uygulamada çeşitli sorunlarında yaşanabilmesi mümkündür. Bundan dolayı bu çalışmada, euygulamaların en aktif kullanıcıları olan muhasebe meslek mensuplarının e-dönüşüm sürecinde yaşadıkları sorunların tespit edilmesi ve bu sorunlara çözüm önerilerinin getirilebilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Karaman Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odasına üye meslek mensuplarının 138’i ile anket çalışması yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda e-dönüşüm konusunda kalifiye eleman eksikliği en çok sorun olarak algılanan konu olmuştur. Bu nedenle başta Hazine ve Maliye Bakanlığı ve meslek odaları olmak üzere verilen eğitimlerin periyodik olarak tekrarlamasını sağlamalıdırlar. Düzenlenen eğitim, seminer ve panellerden sadece Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler değil euygulamalarını gönüllü veya zorunlu olarak kullanan mükelleflerin de faydalanmasını sağlamak yararlı olabilir.Öğe Meslek Yüksekokulu Eğitiminde Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemi İle Ölçümü: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde Bir Uygulama(Yayıncı Yok, 2014-05) Türeli, Nesrin; Aytar, OğuzhanNitelikli işgücüne sahip olma, günümüz iş dünyası ve ekonomik sistem içinde önemli bir rekabet avantajıdır. Bu durumda rekabet ortamı için nitelikli işgücü yetiştiren mesleki ve teknik eğitimin kalitesi önem taşımaktadır. Bilindiği gibi ülkemizde bu görevi meslek liseleri ile Meslek Yüksekokulları yerine getirmektedir. Bu okulların en önemli misyonu nitelikli işgücü ve ara yöneticileri yetiştirmektir. Bu açıdan bakıldığında ülke kalkınmasının sağlanması ve toplumsal refah düzeyinin artırılması için ihtiyaç duyulan personelin yetiştirilmesinde, Meslek Yüksekokullarında sunulan eğitimin hizmet kalitesi oldukça hayati öneme sahiptir. Bu çalışma Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerine sunulan eğitim hizmetlerine ilişkin, beklenen hizmet kalitesi ile algılanan hizmet kalitesi arasındaki farkı ölçmek için yapılmıştır. Uygulanan anketler Servqual ölçüm tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada veriler analiz edilerek eğitim hizmetlerine ilişkin beklenen ve algılanan performans düzeyleri karşılaştırılmış, sonuç bölümünde değerlendirme ve önerilere yer verilmiştir.Öğe A Content Analysis on Management and Terms related with Management in the Quran(Yayıncı Yok, 2014) Özdaşlı, Kürşat; Aytar, OğuzhanGuidelines and principles feeding the system of belief have the power of diverting behaviors of an individual included in that system as well as being able to affect the management style of managers. Therefore, use of the term of management by basic sources of Islamic belief and which other sources it refers to along with the term of management will be helpful in understanding the holistic message given in terms of management in Islamic style, and approaching from a different aspect to the management literature. This study aims to reveal characteristics of management and related terms in basic Islamic sources, and with which words and in what aspects they are associated and used, and to see the perception of the religion of Islam on management. The content analysis conducted in this context included examination of the verses containing the terms of management, administration, leader, directing and steering.Öğe The Effect of Cultural Infrastructure in Business Management: Comparison of Turkish and Japanese Business Cultures(Yayıncı Yok, 2013-04) Özdaşlı, Kürşat; Aytar, OğuzhanBy the influence of globalization, standardized set of rules which is production and consumption behaviour of people has been accepted but by considering these principles, communities who reflect the characteristics of the social culture and can integrate the technique with them have been successful. Activities which are conducted in these organizations that are forms of behaviour, harmonization with systematic study which is standardized especially in the Western World and the cultural construction has added considerable gains to management literature. In this study, development process of Japanese and Turkish Business Cultures and by examining the characteristic cultural values, differences and similarities in management has been tried to establish and the key points behind the success of Japanese enterprises and the culture features of Turkish business have been scrutinized.Öğe Küresel İş Dünyasında Kültürel Farklılıkların Yönetimi : Türk Girişimciliği(Yayıncı Yok, 2012) Aytar, OğuzhanGünümüz iG dünyasında yaGanan değiGim ve buna paralel geliGtirilen yönetim faaliyetlerinin odaklandığı en önemli konulardan biri kültür ve kültürün iG dünyasındaki yansımalarıdır. Kültür selamlaGmadan, kutlamalara; tüketim alıGkanlıklarından giriGimcilik özelliklerine kadar çok geniG bir yelpazede toplumların temel kimlik özelliklerini yansıtmaktadır. Bu açıdan bakıldığında kültürel farklılıkların göz önünde bulundurularak yönetim faaliyetlerine yansıtılması firmaların baGarısında stratejik bir önem taGımaktadır. Bu çalıGmada genel olarak kültür, kültürel farklılıklar, kültürel farklılıkların yönetimi ve Türk giriGimciliği üzerinde durulacaktır. Ayrıca, bu çalıGmada kültürel farklılıkların yönetiminde “Türk GiriGimciliği” kavramı farklı yönleriyle incelenecektir.