Yazar "Ayhan, Niyazi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cultural ıdentity and media: Screening practices of marriage in Kyrgyz media (the case of “El Ukpasin” films)(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Jamankulova, Regina; Ayhan, NiyaziCultural identity consists of cultural norms and values that distinguish a society of other societies. For this reason, the concept of cultural identity is related to the norms and values of the society in which the individual is. At the same time, the media performs an important function in the introduction of these norms and values in the broad mass. After Kyrgyzstan's independence, it entered into a new nation-building process different from the Soviet Union and supported this process through the media. In this respect Kyrgyz cinema has become one of the important media tools in the production of new values and norms of the independence period of Kyrgyzstan. The study focuses on cultural identity related values and norms media in general and cinema in particular. The semiotic method is used, which has been used since the 20th century, in order to determine the cultural elements in the film "El Ukpasin". With this method, it has been tried to analyze in which way the elements of cultural identity reflected in the forms and codes. As a result of the analysis, it was determined that elements of Kyrgyz cultural identity were used in all "El Ukpasin" film. It was found that Kyrgyz marriage patterns were widely used and criticisms of traditional marriage patterns were foundÖğe Olimpiyat oyunları tanıtım filmlerinde aday şehir imajı (2016, 2020, 2024, 2028 Olimpiyat Oyunları )(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Yurdigül, Yusuf; Ayhan, Niyazi1896 yılından beri süregelen olimpiyat oyunları dört yılda bir kere düzenlenmektedir. Dünyanın dört bir tarafından sporcular bir araya gelerek değişik spor dallarında mücadele etmektedir. Bu oyunların ev sahipliğini yapmak için ülkeler aday şehirlerini göstermektedir. İletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte iletişim araçları tanıtım amaçlı kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde olimpiyat oyunlarına ev sahipliği yapmak isteyen aday ülkeler de tanıtım filmlerine önem vermiş, kendi şehir ve kültürlerini tanıtıcı filmler çekmeye başlamışlardır. Çalışma, olimpiyat oyunlarına sunum hazırlayan aday ülkelerin tanıtım filmlerinde kullandıkları stratejilere odaklanmaktadır. Bu amaçla şehir imajı, şehir sunum stratejileri, tanıtım filmi ve olimpiyat oyunları gibi kavramlar doğrultusunda çalışmaya bir çerçeve belirlenmiştir. Çalışmanın uygulama aşamasında ise 2016, 2020, 2024 ve 2028 yıllarındaki olimpiyat oyunlarına ev sahipliği için aday olan ülkelerin tanıtım filmleri içerik analizine tabi tutulmuştur. Langer'in şehir tanıtım filmi stratejilerinin model alındığı çalışmada; olimpiyat oyunlarına aday şehirlerin görüntü pazarlaması, cazibe pazarlaması, altyapı pazarlaması ve insan pazarlaması stratejilerini kullanma biçimleri aranmıştır. Şehir tanıtım filmlerinde görsel anlatım unsurlarının ağırlıklı olarak kullanıldığı tespit edilirken, bu stratejilerin tamamının yer aldığı bir filme rastlanmamıştır.