Yazar "Erol, Fuat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Assessing the probability of purchasing an international brand alliance product in the context of perceived brand foreignness(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2023) Çağan, Hilal Öztay; Erol, FuatÇalışmanın amacı, stratejik marka ittifakına yönelik algılanan marka yabancılığının tüketicilerin satın alma olasılığı üzerindeki etkisini ve bu ilişkide marka ittifakına yönelik tutumun ve marka ittifakı ürününe yönelik algılanan kalitenin paralel aracılık rolünü gelişmekte olan bir ülkenin (Türkiye) tüketicileri üzerinden incelemektir. Ayrıca algılanan marka yabancılığının tutum ve algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici etkisi araştırılmıştır. Bulgulara göre algılanan marka yabancılığı, tutum ve algılanan kalite üzerinde olumlu ve anlamlı etkiye sahiptir. Dahası algılanan marka yabancılığının satın alma olasılığı üzerindeki etkisine tutum ve algılanan kalite aracılık etmektedir. Son olarak, algılanan marka yabancılığının algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici rolü bulunmaktadır.Öğe Dijital dünyanın sosyal uçurumları kapamadaki rolü: Sosyal medya ve sosyal pazarlama ilişkisi üzerine bir inceleme(2017) Erol, FuatGünümüz dijital dünyası, bir yandan bilginin, iletişimin ve erişimin temel unsurlar olduğu, diğer yandan ise toplumsal yapı içerisinde sınıflar arası geçişkenliğin azaldığı; alt ve üst sınıflar arasındaki mesafenin ise artarak sosyal uçurumları derinleştirdiği bir döneme karşılık gelmektedir. Nitekim toplumun bir kısmı, dijital dünyanın da getirilerinden faydalanarak yaşantılarını refah içinde sürdürürken; diğer bir kısmı eğitim, sağlık ve çevre gibi konularda gittikçe artan sorunlarla boğuşmaktadır. Bu sorunların aşılmasında ise toplumun artan bilinç ve duyarlılığının bir yansıması olarak sosyal pazarlama faaliyetleri öne çıkmaktadır. Günümüzde toplumsal meselelerin çözümüne ilişkin bu faaliyetler, dijital dünyanın kendi araçları yardımıyla yürütülmekte, özellikle sosyal medya uygulamaları oldukça dikkat çekmektedir. Bu çalışmayla, dijitalleşen yaşam ve bu durumun bir yansıması olarak sosyal pazarlama faaliyetlerinin de dijital dünyaya taşınması arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla kavramlara ilişkin ilgili literatür incelenmiş, bir takım veri ve örneklerden hareketle mevcut durum ortaya konulmuşturÖğe The effect of femvertising on consumer attitudes and behavioral intentions: Moderating role of feminist identity(Marmara University, 2023) Özata, Fatma Zeynep; Erol, Fuat; Tanyolu, SinanFemvertising uygulamaları 1990’lı yıllardan bu yana pazarlama ve reklamcılıkta artan bir şekilde kullanılmakla birlikte son yıllarda bu uygulamaların özgünlüğü sorgulanır olmuştur. Bu çalışma femvertising uygulamalarında samimiyetin bir göstergesi olan marka-amaç uyumunun satın alma ve yönlendirme niyetleri üzerindeki etkilerini reklama yönelik tutum üzerinden incelemektedir. Bu süreçte sosyal kimliğin (kendini feminist tanımlama) düzenleyici etkileri de değerlendirilmiştir. Çalışma için geliştirilen modeli test etmek için 232 katılımcıdan anket aracılığı ile çevrimiçi ortamda veri toplanmıştır. Elde edilen bulgular marka-amaç uyumunun reklama yönelik tutumu belirlemede önemli bir faktör olduğunu, reklama yönelik tutumun da satın alma ve paylaşma niyeti üzerinde anlamlı ve olumlu yönde etkisi olduğunu göstermiştir. Ayrıca, bulgular paylaşma niyetinin reklama yönelik tutum yanında satın alma niyetinden de etkilendiğini ve sosyal kimliğin bu süreçte düzenleyici rol oynadığını göstermektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçların literatüre katkıları tartışılmıştır.Öğe The effects of brand hypocrisy on consumer evaluations and behaviors: Moderating role of nutrition consciousness(Vilnius University, 2023) Erol, FuatMany individuals accuse brands of hypocrisy for lacking transparency and sincerity, which could harm the brands’ image and lead to negative evaluations. Accusations of hypocrisy can also result in negative behavioral outcomes, such as brand distance and negative word of mouth (nWOM). This is particularly true for food brands, as it depends on individuals’ nutrition consciousness. Therefore, this study aims to explore the serial mediating effect of brand image and brand evaluations of the effect of the brand (mission) hypocrisy on both brand distance and nWOM, and the moderating role of nutrition consciousness on these indirect effects. Data was collected from 463 Turkish participants, and moderated serial mediation analyses were performed to test the research hypotheses. As a result, brand hypocrisy has a direct effect on brand evaluations, brand distance, and nWOM; nutrition consciousness has a moderating role on the effect of brand hypocrisy on brand image, and finally, brand image and brand evaluations serially mediate the effect of brand hypocrisy on brand distance and nWOM, where nutrition consciousness moderates both indirect effects. Thus, the current study theoretically and empirically advances the limited literature on brand hypocrisy and nutrition consciousness, and focuses on the assessment process of individuals and its behavioral outcomes.Öğe The effects of response strategies used in product-harm crisis on the evaluation of the product and re-purchase intention in different cultures: An abstract(Springer Nature, 2022) Erol, Fuat; Özata, F. ZeynepProduct-harm crises are becoming more widespread with each passing day, and these crises may cause many negative effects both on the firm/brand and stakeholders of the firm. Thus, managing a product-harm crisis is a challenging period, especially for the firms operating in different countries, since culture plays a vital role as a perceptual lens to shape and interpret information and other factors. As a matter of fact, cultural characteristics, namely uncertainty avoidance and individualism/collectivism, could determine various aspects such as how individuals will evaluate firm strategies (proactive vs passive), whether they will attribute blame to the firm, how they will process information (functional or emotional) in their evaluations for the product and how their expectations differ according to the firms’ corporate reputation levels (high vs low). Therefore, two different studies with a 2 × 2 between-subjects factorial design were conducted. Study 1 was performed using the data obtained from Turkey selected as a collectivist structure with a high level of uncertainty avoidance country. It was concluded that blame attribution and negative emotions were serially mediated the effect of crisis response strategies on repurchase intention. Study 2 was conducted with the data obtained from the USA, which has an individualist structure and a low level of uncertainty avoidance; the functional evaluation was found to mediate the relevant process. Also, it was observed that corporate reputation had a moderating role on the indirect effect of firm strategies in both studies, where these effects also showed differences between studies depending on the culture. While proactive efforts of the firm with the high reputation level appreciated more in the collectivist and high level of uncertainty avoidance country, proactive efforts of the firm with the low reputation level provided better results in individualist and low level of uncertainty avoidance country. Theoretically, culture causes differentiation of individuals’ information processing, blame attribution, and perceptions of corporate reputation. Thus, practitioners are advised to understand the cultural characteristics of the market they serve for taking appropriate steps in the face of product-harm crisis, especially for creating the correct message content or offering satisfactory compensation.Öğe Kusurlu ürün krizi ve ürün geri çağırma literatürü üzerine kavramsal bir inceleme(2021) Erol, Fuat; Özata, Fatma ZeynepKalite ve iş süreçlerindeki gelişmelere rağmen yakın geçmişte yaşanan pek çok olay göstermiştir ki, kusurlu ürün krizleri ve bu krizlere bağlı olarak gerçekleştirilen ürün geri çağırmalar hem tüketicileri hem de firma ve paydaşlarını etkileyen karmaşık süreçleri beraberinde getirmektedir. Her bir krizin kendine özgü olması, bağlamının birbirinden farklılaşması ve araştırma yaklaşımlarındaki farklılıklar nedeniyle alanda çok sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu durum bir yandan konuya ilişkin bilginin derinleşmesine katkı sağlarken aynı zamanda alan yazının oldukça yoğun ve karmaşık hale gelmesine de yol açmaktadır. Diğer yandan, kusurlu ürün krizleri üzerine yapılan çalışmaların ağırlıklı olarak gelişmiş ülkelerde yoğunlaştığı, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde ise konuya ilginin yeni yeni artmaya başladığı görülmektedir. Bu çalışma, Türkiye’den araştırmacıların bu konuya ilgilerini çekebilmek ve alanda yapılacak yeni çalışmaları teşvik edebilmek için alana ilişkin temel kavram ve süreçleri açıklamayı, alanda yapılan çalışmaları sistematik biçimde sunmayı ve gelecekte yapılabilecek araştırmalar için öneriler getirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda öncelikle temel kavram ve süreçler açıklanmış, sonrasında alanda yapılmış çalışmalar sunulmuş ve gelecek çalışmalar için öneriler getirilmiştir.Öğe Lojistik köylerin önemi ve intermodal taşımacılık faaliyetleriyle desteklenmesi : Karaman ilinde bir uygulama(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2015) Erol, Fuat[Özet Yok]Öğe Lojistik köylerin önemi ve intermodal taşımacılık faaliyetleriyle desteklenmesi: Karaman ilinde bir uygulama(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2016-06) Bay, Murat; Erol, FuatKüreselleşme ve bilişim teknolojileri ile artan ticaret eğilimleri sonucu lojistik faaliyetlerin ve lojistik sektörünün önemi de gün geçtikçe artmaktadır. Çok sayıda işletmenin uluslararası pazarlarda rekabet etmesi kâr marjlarını daraltmış, ürün ve hizmetlerin hedef pazar ve tüketicilere doğru zaman, yer, miktar ve fiyatla ulaştırılması her zamankinden daha önemli bir hâl almıştır. Bu noktada işletmelere daha esnek, daha entegre ve katma değerli hizmetler sunacak lojistik köyler gündeme gelmiş, intermodal taşımacılık olanaklarıyla da desteklenen bu köyler kısa sürede tüm dünyada yaygınlaşmıştır. Bu çalışmanın amacı, Karaman Organize Sanayi Bölgesi (OSB)’de faaliyet gösteren üretim işletmelerinin lojistik köy algısı ve bu köyden beklentilerini, böyle bir köyün kurulması durumunda almayı düşünecekleri lojistik hizmetlerin tespitini ve intermodal taşımacılığa bakış açılarını ortaya koymaktır. Bu amaçla 39 üretim işletmesiyle yüz yüze görüşülerek anket uygulanmış, sonuç olarak işletmelerin bir yıllık lojistik maliyetlerine göre lojistik köyden ve intermodal taşımacılıktan beklentilerinin farklılaştığı, ayrıca yine faaliyette bulunulan pazar ve sektöre göre intermodal taşımacılıktan beklentilerin farklılaştığı tespit edilmiştir. Son olarak ise işletmelerin lojistik köylere ve intermodal taşımacılığa bakış açıları olumlu iken, bu köylerden hizmet alma noktasında taşımacılık, sigortalama ve gümrük hizmetleri haricinde büyük oranda olumsuz oldukları saptanmıştır.Öğe Tüketici düşmanlığının ülke imajı, ürün değerlendirme ve yabancı ürün satın alma isteğine etkisi üzerine bir araştırma(2019) Öztürk, Sevgi Ayşe; Özata, Fatma Zeynep; Erol, FuatGünümüzde küreselleşmenin de etkisiyle pek çok ülkede ve pek çok ürün grubunda tüketiciler yabancı menşeili ürün seçenekleriyle karşı karşıyadır. Bu durum tüketicilerin yabancı ürünlere yönelik satın alma istekleri, tüketici düşmanlığı ve ülke imajına yönelik pek çok araştırmaya yön vermektedir. Ancak literatürde halen bu yapıların birbirleriyle ilişkisine yönelik çelişkili sonuçlar olduğu görülmektedir. Bu çalışma tüketici düşmanlığının ülke imajı ve ürün değerlendirmesi üzerindeki etkilerini kolayda ve beğenmeli mallar açısından anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla ortaya konan model lisans öğrencileri ile gerçekleştirilen bir anket çalışması ile test edilmiştir. Elde edilen bulgular ülke imajının insan boyutunun (GCA1) satın alma isteğine etkisi; tüketici düşmanlığı ve ülke imajının benzerlik boyutunun (GCA2) ise ürün değerlendirmesine etkisi noktalarında ürün grupları açısından farklılıklar olduğunu göstermektedir. Ayrıca çalışma kapsamında, önceki çalışmaları doğrular nitelikte bir takım sonuçlar da elde edilmiştir. Çalışmada, elde edilen bulgular teorik ve pratik anlamda tartışılmıştır.












