Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Ramazan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de fen eğitimi alanında 21. yüzyıl becerileri üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin içerik analizi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2025) Kaya, Ramazan; Soslu, Özay
    Ülkemizde 2015 yılından bu yana fen eğitimi alanında 21. yüzyıl becerileri üzerine yüksek lisans ve doktora tezleri yazılmaya başlanmıştır. Günümüze kadar olan süreçte çok sayıda çalışma yapılmış olması, 21. yüzyıl becerileriyle ilgili tezlerin analizinin yapılması ve ana hatlarıyla sınıflandırılarak genel çerçevenin belirlenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Yapılan bu çalışmada Türkiye'de 2015-2024 yılları arasında fen eğitimi alanında 21. yüzyıl becerileriyle ilgili tamamlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri üzerine bir içerik analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamında 52 adet yüksek lisans ve 11 adet doktora tezi olmak üzere toplam 63 adet lisansüstü tez incelenmiştir. Tezin Künyesi, Yöntem Bilgileri, Veri Toplama ve Analiz Yöntemleri şeklinde üç ana tema belirlenmiş ve tezler bu temaların çatısı altında incelenmiştir. Belirlenen bu temalar kapsamında tezler; yayınlanma yıllarına, türlerine, üniversitelerine, enstitülerine, danışman unvanlarına, cinsiyetlerine, araştırma yöntemlerine, araştırma model türlerine, örneklem düzeylerine, örneklem büyüklüklerine, örneklem seçilim yöntemlerine ve veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine, veri analiz yöntem xviii türlerine, sayfa sayılarına, kaynak güncelliğine, yayın dillerine ve ortaya koyduğu sonuçlara göre olmak üzere 18 kategoride incelenmiştir. Araştırma kapsamında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi veri tabanında ulaşılabilen tezlerden elde edilen veriler kategorilere göre frekans ve yüzde değerleri açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler fen eğitiminde daha önce yapılmış içerik analizi çalışmalarında oluşturulan temalar ve kategoriler dikkate alınarak içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde, bulgulardan elde edilen verilerin nedenleri üzerine tartışmalar yapılarak açıklanmaya çalışılmış ve fen eğitimi alanında yapılan diğer içerik analizi çalışmalarından elde edilen sonuçlarla karşılaştırma yapılmıştır. Bu çalışma fen eğitimi alanında 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılacak diğer çalışmalara rehber niteliğinde olacağı düşünülmektedir.

| Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Karaman, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim