Sayı 35 Cilt 2 ( Aralık 2018 )

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 7 / 7
  • Öğe
    Kooperatif işletmeleri reklam filmlerinin tüketici algısı üzerindeki etkisi ve farklılaşması: Konya ilinde bir araştırma
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Başaran Alagöz, Selda; Karabıyık, Hüseyin Çağatay; Yılmaz, Aylin
    Bu çalışma, kooperatif işletmeleri reklam filmlerinin tüketici algısı üzerindeki etkilerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Bilim felsefesindeki amacı ise Thomas Kuhn’un paradigmasındaki olağan bilim sürecinde derinleşmeyi sağlamaktır. Araştırmanın problemi, kooperatif işletmeleri reklam filmlerinde, markanın bir kooperatif işletmesine ait olduğunun bilinmesi halinde tüketicilerin o reklam filmine yaklaşımlarını anlamaktır.Karma yöntem kullanılan araştırmada olasılık temelli örneklem seçimi yöntemlerinden küme örnekleme kullanılmıştır.100 kişilik örnekleme, standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yöntemi kullanılmış ve veriler bir çalışma kartları aracılığıyla izlenmiştir.Bulgular ise tanımlayıcı istatistik ile sayısallaştırılmıştır. Çalışma kartında yer alan gıda ürünleri kriterleri araştırmacı ve katılımcılar tarafından doğal, milli, hijyenik, kaliteli, ahlaki, halkçı, ülke ekonomisine katkılı, kar amacı gütmeyen, marka değeri yüksek ve güvenilir ürün olarak belirlenmiştir. Ardından katılımcılara Fiskobirlik’in Nuga markalı ürününün “şımart kendini” adlı reklamı izletilmiş, kriterleri ne kadar karşıladığı puanlanması istenmiş ve ardından ürünün kooperatif işletmesi markası olduğunu bilenler ile bilmeyenler karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak ise kooperatif markası olduğunu bilenlerin aynı reklama farklı yaklaştıkları tespit edilmiş ve gıda ürünleri üreten kooperatiflerin marka reklamlarında kooperatifçilik imajının kullanılmasının olumlu etki yaratacağı öngörülmüştür.
  • Öğe
    Endüstriyel makine imalatı yapan işletmelerde maliyet sisteminin oluşturulması ve bir uygulama
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Özpeynirci, Rabia; Şirin, Hatice Binnur
    İşletmelerin, ekonomik devinimlerle beraber giderek artan küresel rekabetle başa çıkabilmeleri için, uluslararası alanda söz sahibi olabilecek bir yapıya kavuşmaları şarttır. Bu nedenle işletmelerin en önemli amaçları, faaliyetlerinde sürekliliği sağlayarak kârlı bir şekilde büyüyebilmek şeklinde ifade edilebilir. Yöneticilerin işletme amaçlarını gerçekleştirebilmeleri için, işletme verimliliğini artırarak maliyetlerini düşürebilmeleri, satış gelirlerini yükseltebilmeleri, mevcut ve gelecek durumla ilgili doğru kararlar vermeleri gerekmektedir. Yöneticilerin doğru kararlar verebilmeleri için ihtiyaç duydukları en önemli bilgiler ilgili oldukları işletmenin maliyet bilgileridir. Üretilen mamul maliyetini hesaplayarak birim satış fiyatının belirlenebilmesi, ortaya çıkan maliyetlerin kontrol altına alınarak kıt kaynakların verimli bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli olan maliyet bilgilerine, maliyet ölçümleme yöntemleri aracılığıyla ulaşılmaktadır. Maliyet ölçümleme yöntemleri aracılığıyla mamullere hangi giderlerin, ne zaman ve nasıl yükleneceği soruları cevaplandırılarak sağlıklı bir mamul maliyet hesaplaması yapılabilir. İşletmeler, rasyonel maliyet bilgileri sayesinde daha verimli stratejiler geliştirerek kaynakların optimum bir şekilde kullanılmasını sağlayabilir ve böylelikle dünya pazarında rekabet edebilir mamul ve hizmet üretimi gerçekleştirebilirler. Bu çalışma ile maliyet ölçümleme yöntemlerinden bir tanesi olan sipariş maliyet yönteminin konveyör sistemi üretimi gerçekleştiren bir işletmede uygulanabilirliği araştırılmıştır. Çalışmada işletmenin gider yerleri belirlenerek, maliyetlerin dağılımı gerçekleştirilmiş ve böylelikle hangi gider yerlerinde ne kadar maliyetin ortaya çıktığı hesaplanmıştır. Ayrıca bu çalışmada işletmenin sipariş maliyet yöntemi uygulayarak mamul hesaplaması yapması sonucunda işletmeye sağlayacağı faydalar tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Kent estetik kurullarının işlevselliğine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma ve Karaman için bir model önerisi
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Candan, Hakan; Oktay, Ercan; Erol, Arzu Maltaş; Kaya, Tuba Perihan
    Bireylerin daha yüksek bir yaşam kalitesine kavuşmaları açısından önemli ve gerekli boyutlardan birisi estetiktir. Özellikle kentsel mekânların şekillenmesinde gözetildiği iddia edilen bir kavram olan estetik, çok boyutlu düşünmeyi gerektiren bir terimdir. Bireylerin, yaşadıkları çevreye bütüncül ve uyumlu bir şekilde; karşılıklı etkileşim içinde olması gerektiği ve bu doğrultuda kentsel yaşam kalitesini artırabileceği düşünüldüğünde, kentsel estetik oldukça önem kazanmaktadır. Önemi ve değeri konusunda kuşku götürmeyen, ancak kentlerin dönem dönem ihmal ettiği estetik boyut, son zamanlarda yeniden önemsenir, aranır ve sorgulanır olmuştur. Bu bağlamda kentsel estetiğin işlevselliği açısından kullanışlı bir araç olarak uygulanan kent estetik kurullarının ülkemizdeki geçmişi, mevcut uygulamaların başarı ve performansının araştırılmasının amaçlandığı bu çalışmada Adana, Ankara, Antalya, Kayseri, Konya, Malatya, Rize kent estetik kurulları incelenmiş ve buradan yola çıkılarak Karaman için bir model önerilmiştir.
  • Öğe
    Paul Brass ve seçkinci etnik milliyetçilik anlayışına eleştiriler
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Kahraman, Ömer, Fuad
    Paul Brass milliyetçiliği modernizmin bir ürünü olarak görmekle birlikte onu kaçınılmaz ve mecburi sayar. Başka bir ifadeyle her topluluğun millet olduğu veya ilerde millet olacağı sonucunu savunmaz. Bundan olarak, öyleyse, ortaya çıkan bir soruyu çalışmalarında cevaplamaya çalıştığı görülür: milletler neden ve nasıl ortaya çıkmıştır? Bu sorunun cevaplanabilmesi için gözlemlerini Avrupa, Afrika ve Amerika gibi farklı kıtadaki ülkelerin tarihi tecrübelerine çevirirken özellikle Güney Asya üzerinden detaylı bilgiler aktarır. Gözlemlerini, millet olma sürecindeki bir insan topluluğunun, kültürel farklılıklar aracılığıyla kendi etnik özbilincine varmasını ve ardından bunu, o grubun siyasal talepler çerçevesinde şekillenmesine bağlayarak tamamlar. Brass’a göre bu sürecin tamamı toplumda hâkim olan seçkinler (elitler) tarafından yönetilmektedir. Seçkinler, toplumları ve insan gruplarını kendi çıkarları etrafında şekillendirirken aynı zamanda bu grupları da önce etnik topluluklara, sonra milletlere dönüştürürler. Ancak Brass bir kez millete dönüşen toplumların artık tekrar etnik topluluğa dönüşmeyeceğini de söylemez, tarih boyunca farklı milletler farklı zamanlarda ileri ve geri hareket eder gibi etnik grup-millet olma süreçlerinden geçmiştir. Çalışma boyunca bu etnik grup olma - millet olma ayrımından hareket edilecek ve bu ayrımın alt başlıkları değerlendirilecektir.
  • Öğe
    Cultural ıdentity and media: Screening practices of marriage in Kyrgyz media (the case of “El Ukpasin” films)
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Jamankulova, Regina; Ayhan, Niyazi
    Cultural identity consists of cultural norms and values that distinguish a society of other societies. For this reason, the concept of cultural identity is related to the norms and values of the society in which the individual is. At the same time, the media performs an important function in the introduction of these norms and values in the broad mass. After Kyrgyzstan's independence, it entered into a new nation-building process different from the Soviet Union and supported this process through the media. In this respect Kyrgyz cinema has become one of the important media tools in the production of new values and norms of the independence period of Kyrgyzstan. The study focuses on cultural identity related values and norms media in general and cinema in particular. The semiotic method is used, which has been used since the 20th century, in order to determine the cultural elements in the film "El Ukpasin". With this method, it has been tried to analyze in which way the elements of cultural identity reflected in the forms and codes. As a result of the analysis, it was determined that elements of Kyrgyz cultural identity were used in all "El Ukpasin" film. It was found that Kyrgyz marriage patterns were widely used and criticisms of traditional marriage patterns were found
  • Öğe
    Olimpiyat oyunları tanıtım filmlerinde aday şehir imajı (2016, 2020, 2024, 2028 Olimpiyat Oyunları )
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Yurdigül, Yusuf; Ayhan, Niyazi
    1896 yılından beri süregelen olimpiyat oyunları dört yılda bir kere düzenlenmektedir. Dünyanın dört bir tarafından sporcular bir araya gelerek değişik spor dallarında mücadele etmektedir. Bu oyunların ev sahipliğini yapmak için ülkeler aday şehirlerini göstermektedir. İletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte iletişim araçları tanıtım amaçlı kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde olimpiyat oyunlarına ev sahipliği yapmak isteyen aday ülkeler de tanıtım filmlerine önem vermiş, kendi şehir ve kültürlerini tanıtıcı filmler çekmeye başlamışlardır. Çalışma, olimpiyat oyunlarına sunum hazırlayan aday ülkelerin tanıtım filmlerinde kullandıkları stratejilere odaklanmaktadır. Bu amaçla şehir imajı, şehir sunum stratejileri, tanıtım filmi ve olimpiyat oyunları gibi kavramlar doğrultusunda çalışmaya bir çerçeve belirlenmiştir. Çalışmanın uygulama aşamasında ise 2016, 2020, 2024 ve 2028 yıllarındaki olimpiyat oyunlarına ev sahipliği için aday olan ülkelerin tanıtım filmleri içerik analizine tabi tutulmuştur. Langer'in şehir tanıtım filmi stratejilerinin model alındığı çalışmada; olimpiyat oyunlarına aday şehirlerin görüntü pazarlaması, cazibe pazarlaması, altyapı pazarlaması ve insan pazarlaması stratejilerini kullanma biçimleri aranmıştır. Şehir tanıtım filmlerinde görsel anlatım unsurlarının ağırlıklı olarak kullanıldığı tespit edilirken, bu stratejilerin tamamının yer aldığı bir filme rastlanmamıştır.
  • Öğe
    Hizmetkâr Liderlik Algısının Personel Güçlendirmeye Etkisi: Perakende Sektörü Çalışanları Araştırma
    (Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2018-12) Çetinkaya, Ali Şükrü; Yıldız, Esra
    Artan rekabet ve hızlı değişen çevre koşulları işletmelerde farklı liderlik tarzlarının uygulanmasını gerekli kılmaktadır. Bu liderlik tarzlarından birisi hizmetkâr liderliktir. Hizmetkâr liderlik personel güçlendirmeyi merkeze alan bir yaklaşım olup empati kurma, dinleyip anlama, farkındalık oluşturabilme, beklenti içerisine girmeme, öngörüye sahip olma, ikna edebilme gibi birçok davranışsal özellikleri içerisinde barındırır. Hizmetkâr liderlik anlayışına sahip yönetim uygulamalarının olduğu işletmelerde personel güçlendirmenin daha başarılı gerçekleştiği görülmektedir. Bu nedenle bu araştırmada perakende sektöründe çalışanların yöneticilerine yönelik Hizmetkâr liderlik algısının personel güçlendirmeye etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma ampirik araştırma niteliğindedir. Konya ili perakende sektöründe faaliyet gösteren ve birden fazla şehirde şubesi olan 6 farklı büyük zincir işletmeye anket uygulanmıştır. Veri analizi basit tesadüfi yöntemle belirlenen 115 çalışandan elde edilen geçerli ankete göre yapılmıştır. Yapısal Eşitlik Modellemesi yol analizi tekniği kullanılarak yapılan veri analizi sonucuna göre hizmetkâr liderliğin personel güçlendirmeye pozitif yönlü etkisi olduğu tespit edilmiştir (ß= 0,87; p < 0,01). Bu sonuca göre işletmelerde hizmetkâr liderliğe ilişkin algının personel güçlendirmede etkili olduğu söylenebilir.